خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه پیام نور فارس خبرداد؛

امکان تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه پیام نور مرکز شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۹۳۱

رئیس دانشگاه پیام نور فارس از موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای امکان تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه پیام نور مرکز شیراز خبرداد.

به گزارش ایلنا، محسن جاجرمی‌زاده افزود: در آینده‌ای نزدیک شاهد جذب دانشجوی خارجی در رشته ادبیات فارسی در مرکز شیراز خواهیم بود.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور این زمینه را در کل کشور فراهم می‌کند ودر تلاش هستیم از اول مهرماه سال آینده این اتفاق در مرکز شیراز بیفتد

 رئیس دانشگاه پیام نور فارس یادآور شد که درحال حاضر تهران، قم و شیراز این مجوز را اخذ کرده‌اند و چهار شهر دیگر در تلاش هستند تا بتوانند این محور را دریافت کنند.

وی درباره شهریه دانشجویان نیز گفت: تصمیمات مربوط به افزایش هزینه های شهریه در این دانشگاه را هیات امنا در تهران اخذ می‌کند چنانچه در سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی شهریه را داشتیم و حدود ۳۰۰ هزار تومان به شهریه دانشجویان اضافه شد.

به گفته جاجرمی زاده برای شهریه سال جدید هنوز تصمیمی گرفته نشده است در عین اینکه شهریه دانشگاه پیام نور بین یک سوم و یک پنجم سایر دانشگاه‌ها است و این دانشگاه در تلاش است پایین ترین میزان شهریه را برای دانشجویان تعریف کند تا بتوانیم شاهد عدالت آموزشی در مناطق مختلف باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور فارس از حدود ۳۹ مرکز و واحد در شهرستان‌های مختلف استان بهره می‌برد، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۳۰ هزار دانشجو در استان فارس در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند؛ همچنین فارس از سال ۶۷ تاکنون تاکنون بیش از ۱۰۰هزار فارغ التحصیل داشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس با اشاره به اینکه حدود ۱۱ واحد این دانشگاه در این استان به دلیل کمبود دانشجو به صورت راکد درآمده‌است، تصریح کرد: وزارت علوم شاخصی دارد که بر اساس آن اگر واحد یا مرکزی کمتر از ۲۵۰ دانشجو داشته باشد برای آن محدودیت قائل می‌شوند.

جاجرمی زاده ادامه داد: در دوران کرونا از آنجا که بسیاری از کلاس‌ها به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود دانشجویان از این رکود لطمه ندیدند و زمینه تحصیل آنها فراهم شده است.  

وی یادآور شد: در تلاش هستیم با توسعه رشته ها و ایجاد امکانات لازم این واحدها را احیا کنیم و واحدهای پای کار را جلو ببریم.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس با بیان اینکه دانشگاه پیام نور فارس در کل کشور افزایش ۶درصدی جذب دانشجو را تجربه کرده است، ابراز کرد: این دانشگاه همچنین افزایش ۱۶ درصدی را در پذیرش دانشجوی بدون کنکور تجربه کرده است و علی رغم کاهش تعداد دانشجویان در دانشگاه‌های کشور در دهه گذشته پیام‌نور همچنان مخاطب خود را دارد.

جاجرمی زاده با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور کیفیت آموزشی را به واسطه شاخص ها و ویژگی‌های متمایز این دانشگاه دارد، یادآور شد: در ارتباط با توسعه رشته‌ها بیش از ۵۰ رشته را در سطح کارشناسی ارشد در دستور کار داریم که مقدمات اولیه فراهم شده و ۴۰ رشته در دفتر گسترش در حال بررسی است تا زمینه توسعه این رشته‌ها در سال آینده فراهم شود. 

وی افزود: توسعه رشته‌ها را با نگاه مهارت آفرینی و کارآفرینی و برطرف شدن نیاز مناطق مختلف استان در دستور کار داریم‌.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه در استان فارس بیش از ۲۱۰ عضو هیات علمی در دانشگاه پیام نور فعال هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر اعضای هیأت علمی این دانشگاه در رشته های علوم انسانی و علوم پایه و در برخی رشته های فنی مهندسی و کشاورزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز