خبرگزاری کار ایران

در مراسم افتتاح ۱۶هزار طرح اشتغال‌زا مطرح شد؛

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید: بیش از ۴۸هزار شغل ایجاد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۷۱۰

آیین افتتاح بیش از ۱۶هزار طرح اشتغالزا مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید صبح امروز، دوشنبه ۱۷ بهمن ماه، در شهرک صنعتی قرچک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین افتتاح بیش از ۱۶هزار طرح اشتغالزا مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید صبح امروز، دوشنبه ۱۷ بهمن ماه، در شهرک صنعتی قرچک برگزار شد.

نعمت‌الله رضایی، مدیرعامل صندوق امید، در خصوص حوزه‌ی فعالیت این صندوق گفت: طرح‌های خرد، متوسط و معیشت‌محور در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات حوزه‌ی فعالیت صندوق امید است و اولین اقدام ما تسهیل امور برای ایجاد اشتغال است. همچنین با توجه به شرایط تحریم، حمایت از تولید کالاهای اساسی و کالاهایی که امکان صادرات دارند، مد نظر این صندوق است.

وی ادامه داد: تمام طرح‌هایی که مورد حمایت صندوق قرار گرفته بدون استثنا از طریق دستگاه‌های اجرایی و شورای برنامه‌ریزی توسعه استان و  کارگروه اشتغال سرمایه‌گذاری مورد حمایت قرار گرفته است. یعنی این طرح‌ها به صورت زنجیره‌ای و در راستای سیاستهای دولت انتخاب شده‌اند.

رضایی با اشاره به هدف ایجاد یک میلیون شغل در سال گفت: برای تحقق این هدف طرح‌هایی مورد حمایت قرار گرفتند که سرانه ایجاد اشتغال بالاتر و سرانه سرمایه‌گذاری پایین‌تری داشته باشند.

مدیرعامل صندوق بیان کرد: عدم تمرکز طرح‌ها در یک منطقه نکته‌ای است که ما در صندوق بر آن تاکید داریم؛ در همین راستا شاخص توزیع اعتبار برای منابع را در نظر گرفتیم  و در تمام مناطق روستایی و شهرها طرح‌های متنوع ترتیب داده شده است.

وی تاکید کرد: طرح‌های دانش‌بنیان و طرح‌هایی که کارآفرینان آن تحصیل کرده دانشگاه و بانوان و جوانان باشند جزو طرح‌های اولویت‌دار صندوق هستند. به منظور پایداری اینها سعی کردیم صندوق‌های خرد محلی و نظارت مستمر بر این طرح‌ها داشته باشیم.

رضایی گفت: با این ویژگی‌ها در سال جاری ۳۷هزار طرح را مورد حمایت قرار دادیم و بیش از  ۶هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. همچنین ۲۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قالب این طرح‌ها به چرخه تولید بر خواهد گشت. با این طرح‌ها بیش از ۱۱۱ هزار اشتغال خواهیم داشت که امروز و در این برنامه از مجموع ۳۷هزار طرح،  ۱۶هزار و ۱۰۰ طرح افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح‌ها بیش از ۴۸هزار شغل در سراسر کشور به خود اختصاص داده‌اند. بیش از دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز صندوق برای این ۱۶هزار طرح تسهیلات پرداخت کرده که ۶هزار پانصد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قالب آنها صورت گرفته است.

وی گفت: ۳۲ درصد کارآفرینان مورد حمایت ما در این طرح‌ها و همچنین ۴۷درصد شاغلان، بانوان هستند. بیش از ۹۵درصد منابع صندوق نیز به طرح‌های اشتغال‌زار تخصیص پیدا کرده است. این عدد قبل از دولت سیزدهم زیر ۷۰ درصد بود و در این دولت حجم منابع ۴ برابر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز