خبرگزاری کار ایران

ماجرای یک ربات و دو دارکوب در «تیر چراغ برق»

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۱۸۶

انیمیشن کوتاه «تیر چراغ برق» به کارگردانی مهدی صدیقی خیال و واقعیت را بهم پیوند داده و درباره اهمیت محیط زیست می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی صدیقی کارگردان انیمیشن درباره تولید انیمیشن «تیر چراغ برق» گفت: «تیر چراغ برق» ماجرای یک راننده است که با ماشینی روبات‌گونه شبیه جرثقیل که دارای بازویی مکانیکی است در جاده‌ای روستایی تیرهای چراغ‌ برق قدیمی چوبی را با تیرهای چراغ‌برق جدید و بتنی تعویض می‌کند. او در حین انجام این کار با دو دارکوب مواجه می‌شود که سعی دارند مانع کارش شوند و درگیری بین آنها رخ می‌دهد.

صدیقی در مورد تکنیک به کار رفته برای ساخت فیلمش گفت: تکنیک به کار رفته برای ساخت این انیمیشن تودی فریم‌بای فریم است. مدت زمان آن نیز بین چهار تا پنج دقیقه خواهد بود. 

صدیقی با اشاره به اینکه طراحی کاراکترها و استوری برد انجام شده، گفت: در حال حاضر در مرحله بک‌گراند هستیم و تا دو یا سه هفته آینده وارد مرحله انیمیت می‌شویم. 

صدیقی درباره مخاطبان این انیمیشن گفت: اغلب مردم مخاطب این فیلم هستند و رده سنی خاصی را نمی‌توان برای آن درنظر گرفت. البته احتمالا قشر بزرگسال ارتباط بیشتری با این فیلم برقرار خواهند کرد.

صدیقی گفت: از آنجا که فیلم «تیر چراغ برق» با مسائلی مثل محیط زیست و حیوانات مرتبط است، احتمال می‌دهم اگر قرار باشد در جشنواره‌های خارجی حضور داشته باشیم فستیوال‌هایی باشند که تمرکزشان روی مسائل محیط‌ زیستی است اما در مورد جشنوار‌های داخلی می‌توانیم به حضور در جشنواره دوسالانه انیمیشن و فیلم کوتاه تهران امید داشته باشیم. 

صدیقی در پایان با بیان اینکه همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی وپویانمایی برای من بسیار خوب بود، گفت: این فیلم دومین همکاری من با مرکز است. مرکز گسترش در حوزه انیمیشن در مقایسه با سایر متولیانی که در زمینه تولید فیلم کوتاه انیمیشن فعالیت دارند به مراتب تخصصی‌تر عمل می‌کند. 

انیمیشن کوتاه «تیر چراغ برق» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز