خبرگزاری کار ایران

افشاریان: برای فصل آینده VAR خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۸۵۰

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت:در مورد زمان استفاده از سیستم VAR باید بگویم که می‌توانیم با 4 دوره آموزشی می‌توانیم داوران را آموزش بدهیم.

به گزارش ایلنا، خداداد افشاریان در مورد اینکه آیا با توجه به نیاز به گذشت پروسه‌ای 11 ماهه برای استفاده از VAR در کشورمان آیا می‌توان از این سیستم از ابتدای فصل آینده لیگ برتر استفاده کرد، اظهار داشت:‌ اجازه می‌خواهم قبل از وارد شدن به این مبحث به مهدی تاج کسب پست نایب رئیسی AFC را تبریک بگویم او حساسیت خاصی نسبت به VAR دارد. با توجه به اینکه تمام رفتارهای فنی و اداری سیستم VAR باید با فیفا هماهنگ شود ما هم باید اتفاق‌های داخل کشور را در گرو مقررات فیفا پیش ببریم.

وی افزود: تا کنون دو جلسه آنلاین با فیفا داشته‌ایم هفته آینده نیز دو جلسه 6 ساعت آنلاین به خاطر تمهیدات به روز VAR با فیفا خواهیم داشت. در این جلسات رفتارهای اداری و حقوقی را خواهیم گفت. در مورد زمان استفاده از این سیستم نیز باید بگویم با شرکت طرف قراردادمان به این نتیجه رسیده‌ایم که می‌توانیم با 4 دوره آموزشی در ایران بتوانیم داوران را آموزش بدهیم. می‌توانیم دو گروه 35 یا 40 نفره را با توجه به ظرفیت‌های خودمان، رفتار فیفا و مدرسی که از فدراسیون جهانی می‌آید برگزار کنیم تا این دو گروه همزمان با هم جلسات‌شان برگزار شود در نهایت به داوران ما که 70 نفر می‌شوند مدرک خواهیم داد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار داشت: بی‌شک کسانی که در کلاس نتوانند شرکت کنند، این مسئله تمام شده نیست و آموزش ادامه دارد تا آنجایی که بتوانیم به استاندارد مدنظرمان دست یابیم. 11 ماه هم این پروسه طول نخواهد کشید و سعی داریم 4 تا 6 ماهه این کلاس‌ها را به اتمام برسانیم. قصد ما این است که اول فصل آتی ما ویدیوچک را داشته باشیم.

وی ادامه داد: شکل نهایی که ما بتوانیم همه ورزشگاه‌ها را به کاملاً مجهز کنیم که به همان زمان 11 ماه باشد ولی یادمان باشد مثل ازبکستان که با یک دستگاه شروع کرد، ما نیز می‌توانیم با یک سیستم VAR و با چند ورزشگاه شروع کنیم و سپس به آن چیزی که می‌خواهیم دست یابیم.

افشاریان در خصوص صحبت مدیرعامل نساجی که باشگاه نباید هزینه VAR را پرداخت کند، اظهار داشت: حرف او کاملا متین است. کسی که یک ورزشگاهی را در اختیار دارد و پول اجاره‌اش را می‌دهد، نمی‌تواند برای VIP، چمن و سرویس بهداشتی و برای VAR نیز یک پول پرداخت کند. با این حال باشگاه‌ها وظیفه دارند که هزینه VAR را پرداخت کنند ولی یک بار حقوقی دارد که فیفا با فدراسیون فوتبال طرف است. الان چیزی که در فدراسیون فوتبال نهادینه است و در هیئت رییسه فوتبال تصویب خواهد شد که باشگاه‌هایی که یک ورزشگاه را اجاره کرده‌اند، موظف هستند که متولی ورزشگاه نسبت به همه امکانات یک مسابقه تعهد داشته باشد. VAR باید با خرج متولی ورزشگاه باید نصب و برقرار شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه نساجی مثلا الان می‌خواهد VAR داشته باشد و باید آن را خریداری کند. رقم خریداری آن هم خیلی درشت و زیاد هم نیست. فکر می‌کنم اگر همه دست به دست هم دهیم بتوانیم VAR را در فصل آتی داشته باشیم.

وی گفت: برنامه VAR را ماه هاست تعبیه شده و ما نمی‌توانیم بدون اجازه فیفا یک جلسه برای خودمان بگذاریم. همه افراد آن مشخص است. مدرس آموزشی ما دانیال مرادی است و مسئول آموزش فیفا است.

افشاریان گفت: ما در نقشه VAR در آخرین قدم اول هستیم. همه عوامل کد دارند و جلسات آنها با فیفا مشخص و منظم انجام گرفته است. چیزی که فدراسیون ترسیم کرده است، هر چند برای یک ورزشگاه ما در فصل آتی ویدیوچک داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز