خبرگزاری کار ایران

به مناسبت دهه فجر؛

۲۳ پروژه منابع طبیعی استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۵۵۶

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح و بهره برداری 23 طرح منابع طبیعی در دهه فجر با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ایلنا، جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه طی دهه فجر سال جاری ۲۳ پروژه حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد، ابراز داشت: از این تعداد ۱۹ مورد آبخیزداری به وسعت ۱۵۰ هزار هکتار و چهار طرح بیابان زدایی به وسعت هکتار ۱۰ هزار هکتار را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  ۸۷ درصد از ۷۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی، استانی و سفر رئیس جمهور به استان سمنان پیرامون منابع طبیعی تخصیص یافته است، افزود: این رقم ۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که از قبل آن طرح‌هایی نظیر آبخیزداری، بیابان زدایی، جنگل کاری، حفاظت مراتع و غیره به انجام رسید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: تاکنون ۶۰ پروژه مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک آبخیزداری با هدف کنترل سیل در استان انجام شد و۲۶ هزار مترمکعب بند سنگ و ملات، ۸۲ هزارمترمکعب بند خاکی و ۸۷۰ هکتار عملیات بیولوژیک در حوزه‌های آبخیز استان سمنان به اجرا درآمد؛  همچنین تهیه طرح مطالعات تفضیلی حوزه‌های آبخیز در سطح ۱۳۴ هزار هکتار از دیگر اقدام شاخص مهم صورت گرفته است.

مرادی حقیقی از اجرای ۴۶ پروژه بیابان زدایی شامل نهال‌کاری، کنترل هرز آب و آبیاری سنواتی برای سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر به مساحت ۹ میلیون و ۳۶۸ هزار و۸۰۰ هکتار، احداث بیش از ۱۷ کیلومتر کمربند حفاظتی، ۱۵ مورد تغییر الگوی سوخت فسیلی، اجرای عملیات گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی به مساحت بالغ بر هفت میلیون ۷۰۰ هزار هکتار از مهمترین اقدامات این حوزه است.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات نهال کاری و بذر کاری در سطح بیش از هشت هزار و ۷۵۴ هکتار از اراضی جنگلی، مرتعی و بیابانی استان سمنان انجام شده است، افزود: اجرای پروژه کنترل و پیشگیری، پیش آگاهی از حریق در سطحی بالغ بر هفت میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار صورت گرفته است و تجهیز و راه اندازی ۱۰ پایگاه اطفای حریق مردمی و انعقاد تفاهم نامه با ۳۶ روستای هدف و مجهز کردن به وسایل اطفای حریق در دولت سیزدهم برای روستاهای استان انجام شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز