خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در دیدار سفیر بلاروس در ایران؛

فضای اقتصادی استان فرصت مناسبی برای گسترش همکاری‌های خارجی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۹۱۷

استاندار گیلان گفت: فضای اقتصادی گیلان همچون خط آهن و نیز اقتصاد دریا محور فرصتی ارزشمند برای توسعه مناسبات خارجی است.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز (سه شنبه) در دیدار سفیر جمهوری بلاروس در ایران افزود: با توجه به عضویت ایران در اتحادیه گمرکی اوراسیا و سازمان شانگ‌های و کشورهای عضو اکو فرصت بسیار خوبی برای ارتباط با کشورها از جمله بلاروس است.

وی ادامه داد: در این راستا، علاقمندیم مناسبات با بلاروس را در سطح اقتصادی و تجاری هم به شکل منطقی مدیریت شده ارتقا دهیم.

عباسی بر آمادگی استان برای گسترش سرمایه‌گذاری دوجانبه تاکید کرد و گفت: در تلاشیم سرمایه گذاری مشترک بین گیلان و بلاروس را در منطقه آزاد انزلی و آستارا فعال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: افتتاح و بهره برداری خط ریلی رشت به کاسپین و رشت به آستارا و منطقه اوراسیا، قفقاز، آسیای میانه و اتصال کریدور شمال به جنوب بسیار حائز اهمیت است.

حمل و نقل گیلان ظرفیت مطلوبی برای همکاری بین ایران وبلاروس است

سفیر جمهوری بلاروس در ایران نیز در این دیدار با قدردانی از استقبال استاندار گیلان گفت: ظرفیت حمل و نقل گیلان دورنمای خیلی خوبی برای همکاری بین دو کشور ایران و بلاروس را فراهم می‌سازد و می‌تواند منجر به توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور شود.

دمیتری کالتسوف افزود:  بلاروس و ایران روابط، همکاری ها و دوستی دیرینه‌ای دارند و مناسبات سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی این دو کشور همیشه در سطح بالا بوده است.

وی، هدف اصلی سفر به گیلان را بررسی ظرفیت‌ها و امکانات همکاری در حوزه‌های اقتصادی و تجاری عنوان کرد و ادامه داد: ما به روابط دو کشور خوشبینانه نگاه می‌کنیم و علاقه‌مندیم سطح این روابط و تعاملات اعم از فرهنگی و اقتصادی گسترش یابد.

وی تصریح کرد: در این میان استان گیلان با ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی و قرارگیری در حاشیه خزر می‌تواند در توسعه مناسبات دو کشور نقش  موثری ایفا کند.

در این دیدار طرفین نمادهایی از صنایع دستی و هنر میراث فرهنگی دو کشور را به یکدیگر هدیه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز