خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان:

آموزش های مهارتی شاغلان اصناف همدان متناسب با فناوری های جدید ارائه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۷۵۵

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: این اداره کل با اتاق اصناف استان تفاهم نامه ای منعقد کرد که در این راستا آموزش های مهارتی شاغلان این بخش متناسب با تغییرات و فناوری های جدید و به روز ارائه می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور توانمند سازی و افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش اصناف و همگام شدن با تغییرات فناوری برای هم افزایی و استفاده بهینه از تمامی امکانات منعقد شده است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش بهره وری و ارتقای مهارت های نیروی کار تصریح کرد: این تفاهم نامه با هدف نیاز سنجی، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزش مهارتی و ارزشیابی برای شاغلان بخش اصناف به امضا رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان انجام آینده پژوهی در مشاغل جدید، نیاز سنجی آموزشی در حوزه صنوف، ارائه عناوین آموزشی مشاغل مورد نیاز، بازنگری در دوره های آموزشی با توجه به استانداردها و دوره های جدید تدوین شده را از توافقات این تفاهم نامه برشمرد.

مختاران افزود: معرفی متقاضیان برای شرکت در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، همکاری در تامین مربیان دوره های آموزشی مورد توافق و همکاری در تامین فضا و تجهیزات آموزشی مورد نیاز دوره های آموزشی از دیگر برنامه های این تفاهم نامه است.

وی، صدور مجوز کارگاه های شاخص، همکاری در تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی مهارت مورد نیاز اصناف، برگزاری آزمون و صدور گواهینامه مهارت در صورت کسب نمره قبولی در آزمون را از توافقات این اداره کل اعلام و تصریح کرد: از متخصصان صلاحیت دار معرفی شده از سوی اتحادیه ها و اصناف به عنوان مربی دوره های آموزشی استفاده می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، مدت اعتبار این تفاهم نامه را برای سه سال عنوان کرد و افزود: فقر مهارتی یکی از مشکلات عمده جامعه و جوانان است که این معضل با برگزاری دوره های مهارتی فنی و حرفه ای در بخش های مختلف برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز