خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با ایلنا:

همه می‌خواهند نهضت ملی مسکن اجرا شود اما منابع نداریم/ سرعت اجرا متناسب با شعارهای داده شده، نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۹۵

عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: مجموعه دولت، مجلس، شبکه بانکی و ... قصدشان این است و دِلشان می‌خواهد که نهضت ملی مسکن به اجرا برسد اما لازمه آن داشتن منابع است و دولت منابع مورد نیاز را در اختیار ندارد و واقعا در عدم تامین منابع عمدی در کار نیست.

رحمت‌اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین تصمیمات دولت برای تامین مالی پروژه نهضت ملی مسکن و برنامه وزیر اقتصاد برای تامین مالی 10 هزار میلیارد تومانی و عقب ماندگی بانک‌ها برای پرداخت 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن اظهار داشت: مجموعه دولت، مجلس، شبکه بانکی و ... قصدشان این است و دِلشان می‌خواهد که نهضت ملی مسکن به اجرا برسد اما لازمه آن داشتن منابع است و دولت منابع مورد نیاز را در اختیار ندارد و واقعا در عدم تامین منابع عمدی در کار نیست.  

وی ادامه داد: نبود منابع به شرایط ارزی کشور، وضعیت مالی و بودجه‌ای کشور برمی‌گردد و امیدواریم با روش‌هایی که اتخاذ شده بتوانند نیاز به تامین مالی را رفع کنند و سرعت اجرای این پروژه افزایش پیدا کند اما به طور قطع برای تامین منابع مالی نیاز به حمایت بانک‌ها داریم و باید منابع در نظر گرفته شده را در قالب تسهیلات به بخش مسکن اختصاص دهند.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به میزان پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن گفت: واقعیت این است که پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن متناسب با شعارها و برنامه‌هایی که داده شد، پیش نرفت و محقق نشد. امیدواریم وزیر جدید راه و شهرسازی بتواند با برنامه‌ها و هماهنگی‌هایی می‌تواند انجام دهد، وضعیت اجرای این پروژه را بهبود ببخشد و نهضت ملی مسکن بر اساس برنامه حرکت کند.

فیروزی درباره وجود ابهامات درباره هزینه تمام شده هر واحد نهضت ملی مسکن و میزان پرداخت آورده اولیه از سوی متقاضیان اظهار داشت: قیمت‌ها متناسب با تقاضاها و شرایط روز اقتصادی کشور است و امروز همه امور کشور به وضعیت ارز گره زده شده، افزایش قیمت ارز در تمام امور اثر می‌گذارد و باعث افزایش قیمت‌ها در تمام بازار‌ها می‌شود. هر چند بخشی از این افزایش قیمت‌ها واقعی نیستند اما به هر حال به وضعیت ارز در کشور معطوف شده‌است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز