خبرگزاری کار ایران

انواع سیستم تهویه مطبوع

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۱۵۷

انتخاب بهترین گزینه سیستم تهویه مطبوع برای خانه شما بستگی زیادی به محل زندگی شما و ماه های آب و هوای گرم و سردی دارد که در طول سال تجربه می کنید، همچنین به نوع سیستم نصب (شامل سیستم های رادیاتور، کانال کشی و لوله کشی) در محل شما بستگی دارد. در ادامه به بررسی چند نوع سیستم تهویه مطبوع می‌پردازیم.

تهویه مطبوع چیلر

برای سال‌های متمادی، صنایع به دنبال راه‌هایی برای تامین سرمایش برای فرآیندهای تولید بودند. سیستم تهویه مطبوع اولیه که در ابتدای قرن بیستم معرفی شد، نمی توانست خنک کننده کافی برای ساختمان های بزرگ، فرآیندهای تولید، ماشین آلات با ظرفیت بالا و عملیات مونتاژ فراهم کند.

پیشرفت های تکنولوژیکی، که از دهه 1950 شروع شد و تا قرن بیست و یکم ادامه یافت، تجهیزات خنک کننده و حذف حرارت را معرفی کرد که قادر به تولید دماهایی هستند که می توانند عملیات برش لیزری و ریخته گری را خنک کنند. حمام‌های آب از اواسط قرن بیستم به بخش مهمی از تولید مدرن تبدیل شده‌اند.

موارد استفاده برای چیلرها

چیلر صنعتی:

عملیات صنعتی از طریق استفاده از اصطکاک، تجهیزات پرقدرت و کوره ها یا کوره ها گرما ایجاد می کند. برای افزایش طول عمر تجهیزات سنگین، یک واحد چیلر مایع خنک شده را از طریق تجهیزات به گردش در می آورد تا کارایی و بهره وری را حفظ کند.

چیلر در محیط کار:

در طبقه تولید، هنگامی که تجهیزات در حال کار هستند، دما می تواند به سرعت افزایش یابد و یک محیط کاری نامناسب ایجاد کند. برای محافظت از ایمنی کارکنان، عملیات صنعتی از تهویه مطبوع چیلر برای حفظ شرایط کاری در دمای مناسب استفاده می کنند. چیلرها با اضافه شدن یک واحد انتقال هوا، می توانند مناطق کار را با هوای سرد خنک کنند، دقیقاً مانند یک تهویه مطبوع. بسته به نوع ساختمان، چیلرهای خنک کننده هوا می توانند در بالا یا داخل ساختمان باشند.

تولید پلاستیک:

پلاستیک یک ماده بسیار حساس به دما است که در اثر گرمای بیش از حد ممکن است آسیب ببیند و باید به خوبی خنک شود. دمای خنک کننده صحیح یک قالب، کیفیت محصول نهایی را تعیین می کند. چیلرها برای ارائه یک حمام خنک کننده استفاده می شوند که کیفیت محصولات پلاستیکی را حفظ می کند. در فرآیند اکستروژن، یک مبدل حرارتی آب را از فرآیند اکستروژن از آب خنک کننده جدا می کند.

چیلر در آبکاری فلز:

صنعت آبکاری فلزات از آبکاری با دمای بالا یا الکترولس در فرآیند آبکاری استفاده می کند. چسباندن یک پوشش روی فلز باعث ایجاد دماهای شدید می شود که به چیلرهای سنگین برای حذف گرما از فلز آبکاری شده نیاز دارد.

روفتاب پکیج

روفتاب پکیج یا واحد پشت بام بسته بندی شده یا RTU نوعی سیستم تهویه مطبوع است که شامل تمام اجزای مورد نیاز برای تامین هوای مطبوع در یک واحد فشرده است. شما معمولا از واحدهای روفتاب پکیج در برنامه های تجاری سبک و بزرگ استفاده می کنید. آنها با املاک و صنعتی بسیار محبوب هستند.

یک واحد تهویه مطبوع روفتاب پکیج معمولاً یک جعبه فلزی بزرگ است که شامل اجزای زیر است:

  • دستگاه گسترش
  • اواپراتور
  • کمپرسور
  • کندانسور هوا خنک

سیستم تهویه مطبوع روفتاب پکیج معمولاً مستقیماً به یک سیستم کانال کشی متصل می شوند که هوای مطبوع را در یک فضا توزیع می کند و آن را به واحد پشت بام بسته بندی شده برمی گرداند.

داکت اسپلیت

اجزای اصلی سیستم های خنک کننده داکت اسپلیت اواپراتور، کمپرسور و کندانسور هستند. هنگامی که در حالت خنک کننده است، یک نسخه ساده از فرآیند تبرید در یک سیستم کانالی به این صورت عمل می کند:

اواپراتور داکت اسپلیت

هوای گرم توسط یک دمنده که به کویل های اواپراتور در یونیت داخلی داکت اسپلیت هدایت می شود از خانه خارج می شود. این کویل ها حاوی یک مبرد سرد و کم فشار هستند که گرمای هوای گرم را جذب کرده و آن را به گاز پرفشار تبدیل می کند. همانطور که هوای گرم خانه از سیم پیچ های اواپراتور عبور می کند، خنک می شود و از طریق دریچه های سقف / دیفیوزرها به خانه باز می گردد.

کمپرسور داکت اسپلیت

گاز مبرد فشار بالا از کمپرسور در یونیت خارجی داکت اسپلیت عبور می کند. کمپرسور گاز را فشرده و به مایع تبدیل می کند.

کندانسور داکت اسپلیت

مایع از طریق کویل های کندانسور در واحدهای خارجی داکت اسپلیت نیز جریان می یابد فن روی کویل باد می کند که مقداری از گرما را از مبرد مایع داخل خارج می کند. سپس مایع از یک شیر انبساط عبور می کند که فشار را کاهش می دهد و آن را خنک می کند، قبل از اینکه برای تکرار چرخه به اواپراتور ارسال شود.

خرید داکت اسپلیت اینورتر از TTM

مزایای سیستم تهویه مطبوع VRF چیست؟

اگر در حال ساخت و ساز یا خانه جدید هستید، در حال بازسازی یا ارزیابی مزایای یک پایگاه مشتری فعلی هستید، در اینجا چند نمونه از آنچه شما و ساکنانتان می توانید از تهویه مطبوع و گرمایش VRF در مقایسه با HVAC سنتی به دست آورید، آورده شده است.

بهره وری انرژی سیستم تهویه مطبوع VRF

مشتریان اغلب از صرفه جویی در قبوض آب و برق و افزایش رضایت پس از نصب اولیه سیستم تهویه مطبوع VRF خوشحال هستند.

تنظیمات دمای کنترل شده

هنگامی که سیستم تهویه مطبوع VRF مناسب برای یک ساختمان انتخاب می شود، ساکنان می توانند مناطق مختلف را به طور همزمان گرم و خنک کنند و به کارگران و تجهیزات حساس اجازه می دهند تا ایمن نگه داشته شوند.

جمع و جور

در مقایسه با واحدهای سنتی، سیستم وی آر اف VRF سیار کوچکتر هستند و آنها را به یک راه حل ایده آل برای مقاوم سازی، بازسازی یا تجهیز خانه تبدیل می کند. منطقه با فضای محدود

مقیاس سیستم تهویه مطبوع  VRF

زمانی که به طور عمده برای ساختمان‌های تجاری تصور می‌شد، سیستم تهویه مطبوع VRF برای گنجاندن طیف گسترده‌ای از محصولات گرمایش و سرمایش تکامل یافته‌اند. آنها می توانند کنترل آب و هوا را در یک خانه کوچک یک خانواده یا ساختمان تجاری مرتفع افزایش دهند.

بی صدا

سیستم تهویه مطبوع VRF سر و صدای محیطی را هم در داخل و هم در فضای باز کاهش می دهند، به ویژه در مقایسه با فناوری سیستم تهویه مطبوع.

سخن پایانی

شرکت توسعه تدبیر و تلاش ماندگار  ttmenterprise.com تولید کننده و واردکننده تجهیزات تهویه مطبوع و انواع سیستم‌های خنک کننده است. این شرکت با سال ها تجربه خدمات و محصولات با کیفیت بالا را به مشتریان خود عرضه می‌کند. محصولات میدیا توسط شرکت توسعه تدبیر و تلاش ماندگار با منظور بالا بردن کیفیت زندگی به بازار عرضه می‌شود. از انواع این سیستم‌های تهویه مطبوع می‌توان به روفتاب پکیج میدیا، چیلر اسکرال میدیا، چیلر اسکرو میدیا و سیستم VRF میدیا اشاره کرد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز