خبرگزاری کار ایران

خانی در نطق میان دستور:

رئیس‌جمهور چند دستاور اقتصادی دولت را بگوید

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۸۳۵

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: بنده به نیابت از مردم از شما می پرسم که تنها چند دستاورد از عملکرد اقتصادی خود را برای ما و شاد کردن دل مردم مثال بزنید کدام وعده یتان محقق شد؟ سالی یک میلیون مسکن؟ ایجاد شغل؟ بنابراین نرخ تورم را رها کردید و ارزش پول ملی به صورت بی سابقه ای در حال سقوط است.

به گزارش ایلنا،علی اصغر خانی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۳ دی ماه) در نطق میان دستور خود ضمن عرض سلام به روح پر فتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی و آرزوی سلامتی برای رهبر فرزانه انقلاب و همچنین سالروز ملکوتی سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان را به محضر ملت شریف ایران خواسته مردم بزرگوار حوزه انتخابیه تبریک و تسلیت می نمایم اظهار کرد: در هفته های اخیر تشدید اتفاقات تلخ و ناگوار اقتصادی کام ملت نجیب و صبور ایران را تلخ کرده است به گونه ای که مهم ترین عنصر حیات بخش ملت که همان ها امید به آینده بوده به تاریکی گراییده است مشکلاتی که چندصباحی بیش تر از تذکر بنده و همکارانم به دولت نگذشته است و اگر دوستان آن روز به سخنان دلسوزانه با نگاهی جدی تر توجه می کردند حتما گرفتاری های امروز را شاهد نبودیم.

وی افزود: بنده به عنوان وکیل ملت چند کلامی را صریح و بی پرده خطاب به رئیس جمهور یادآور می شوم، جناب آقای رئیسی! بنده مکرر به ناکارآمدی تیم اقتصادی شما تاکید کردم و تذکر دادم که با وجود این افراد حل مشکلات معیشتی و اساسی مملکت راه به جایی نخواهد برد این تیم اقتصادی همان هایی هستند که به هنگام اجرای طرح هدفمندی یارنه ها در کمال ناباوری اذعان کردند که تنها قیمت ۴ کالای اساسی گران خواهد شد و دیگر هیچ کالایی افزایش قیمت نخواهد یافت، لذا بنده و برخی از همکارانم متوجه عمق فاجعه شدیم و بعدها که به جای ۴ قلم ۴ هزار کالا افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی یافتند به وضوح این روزهای تلخ را پیش بینی کردیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس اظهار کرد: سوال بنده از شما به عنوان رئیس جمهور این است آیا جنابعالی نباید از تیم اقتصادی یتان سوال می کردید که چرا این طرح اینگونه پیش رفت؟ جناب آقای رئیسی شما به عنوان عالی ترین مقام اجرایی مملکت نمی بایست مشاوران اقتصادی را توبیخ می کردید اصلا سوال بنده به نیابت از ملت عزیزمان این است که آیا تصور رشد افسارگسیخته نرخ دلار و ارز و طلا  در بحبوحه مسائل معیشتی را از این تیم اقتصادی نداشتید؟

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: ملت زیر بارگرانی و اینگونه شلختگی های اقتصادی و تصمیمات بی اساس کمرخم کردند آقای رئیس جمهور آیا مسئولان شما آمار های رویدادهای حیاتی کشور را به شما گزارش دادند؟ آیا از نرخ ازدواج، زاد و ولد و امثالهم در این ایام مطلع هستید؟ اگر خبر ندارید بدانید که جوانان ما به رغم عبور از سن ازدواج به حق نمی توانند بدیهیات یک ازدواج عادی را برای خود مهیا کنند اگر خبر ندارید بدانید که بانک های دولتی به رغم تکالیف قانونی خود همان وام ازدواجی که به لطف بی مسئولیتی و ندانم کاری تیم اقتصادی تان ارزش ریالی  اش کم تر از نصف گردیده را به سختی تحویل زوج ها می دهند. 

خانی بیان کرد: به رغم منویات رهبر انقلاب و تصویب قانون جوانی جمعیت چرا نرخ و زاد و ولد ما اینگونه افت پیدا کرده است؟ آقای رئیس جمهور آنقدر گلایه و شکایت وجود دارد که تمامی ندارد حال با وجود تمام این مشکلات نرخ دلار به ۴۰ هزار تومان رسیده است و خنده خجالت آور رئیس قبلی رئیس بانک مرکزی نزد خبرنگاران مبنی بر دروغ دانستن به این نرخ ها را نیز اضافه کنید، آقای رئیس جمهور ما نمایندگان  و خادمان ملت به هنگام سرکشی از حوزه های انتخابیه مان به جای  شما تحت فشار و شرمندگی مردم صبورمان قرار داریم تا به کی می بایست هزینه نابلدی اقتصاددانان شما را ما نمایندگان بپردازیم؟

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد:  بیش ترین سطح تعامل مجلس با دولت را در این دوره شاهد بودیم و خدا شاهد است که مردم از این بابت از ما خرده می گیرند آنها انتظار دارند که اگر جنابعالی تمایلی به تغییر در تیم اقتصادی و تصمیمات  مشاوران اقتصادی خود ندارید خودمان آستین بالا زده و به استیضاح آنها اقدام نماییم، بنده به نیابت از مردم از شما می پرسم که تنها چند دستاورد از عملکرد اقتصادی خود را برای ما و شاد کردن دل مردم مثال بزنید کدام وعده یتان محقق شد؟ سالی یک میلیون مسکن؟ ایجاد شغل؟ بنابراین نرخ تورم را رها کردید و ارزش پول ملی به صورت بی سابقه ای در حال سقوط است در حالی که معاون اقتصادی شما با نمایش یک هزار تومانی وعده داده بود ارزش واقعی این اسکناس را به جایگاه اصلی خود خواهد رساند حتی شما وعده نیم درصدی نرخ تورم را داده بودید اما مردم تحقق وعده ها را شعار قلمداد می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز