خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای توسط هواشناسی خوزستان صادر شد؛

هشدار سطح قرمز در پی بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران در برخی نقاط استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۷۱۷

اداره‌کل هواشناسی خوزستان اطلاعیه‌ای نسبت به بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر از روز چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه تا پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه در برخی نقاط استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، اداره‌کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران در برخی نقاط استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

زمان شروع این رخداد از اواسط وقت چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه تا اواخر وقت پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه خواهد بود.

نوع مخاطره این پدیده رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان با انتظار بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر است.

منطقه اثر این پدیده مناطق جنوب شرقی و سواحل و ارتفاعات این مناطق به ویژه شهرهای هندیجان، ماهشهر، امیدیه و بهبهان است.

لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای شهری و بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی و بارش برف در جاده‌های کوهستانی از مخاطرات این پدیده است.

احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها و راهداری‌ها و دستگاه‌های امدادی از دیگر نکاتی بود که در این هشدار به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز