خبرگزاری کار ایران

واکنش تند طرف‌های فلسطینی به هتک حرمت مسجد الاقصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۶۴۰

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان و جنبش حماس ورود وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هتک حرمت مسجد الاقصی توسط «ایتمار بن غفیر»، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را یک اقدام تحریک‌آمیز بی‌سابقه توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان آمده است: «یورش به مسجد الاقصی، تهاجم بیشتر و هتک حرمت شهرک‌نشینان به مسجد را مشروعیت بخشیده و آنها را به ارتکاب فجیع‌ترین جنایت ها و حملات به مسجد الاقصی تشویق کرده است».

در این بیانه، وزارت خارجه فلسطین «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول این تجاوز آشکار به مسجد الاقصی دانسته و تاکید کرده است که با هماهنگی اردن، امور مسجد را در همه سطوح پیگیری خواهد کرد.

«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس نیز در واکنش به این هتک حرمت گفت: «جنایت یورش بن غفیر، وزیر فاشیست صهیونیست به مسجد الاقصی ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مقدسات ما و جنگ علیه هویت عربی مسجد است».

وی تاکید کرد: «ملت فلسطین به دفاع از مقدسات خود و مسجد الاقصی ادامه خواهد داد و برای پاکسازی آن از وجود اشغالگران به مبارزه ادامه خواهد داد».

ایتمار بن غفیر صبح امروز -سه‌شنبه- با حمایت نیروهای پلیس اسرائیل حریم مسجد الاقصی را نقض کرد و به آن یورش برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز