خبرگزاری کار ایران

امکان نظرسنجی از محتوای کتاب‌های درسی به صورت برخط فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۵۲۳

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در راستای رویکرد اصلی مردمی‌سازی امور و تحول در روش‌ها و برنامه‌های خود، تحول جدیدی را با فراهم‌ساختن امکان «نظرسنجی از محتواهای کتب درسی» برای تمام مخاطبان خود فراهم ساخته است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، همه دانش‌آموزان، معلمان، والدین، کارشناسان اداری، استادان دانشگاه و صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت و همه کسانی که دغدغه نظام آموزش و پرورش را دارند می‌توانند از این امکان استفاده کنند. 

این سامانه در اختیار عموم مردم می‌باشد و در پایگاه اینترنتی به آدرس nazar. roshd. ir راه‌اندازی شده است و تمام مخاطبان می‌توانند با انتخاب دوره‌های مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و انتخاب دروس در پایه‌های مختلف، کتاب‌های همان پایه را انتخاب و نظر خود را در ارتباط با آن کتاب و محتواهای آن ثبت کنند. 

در این سامانه پس از پُرکردن فرم ثبت‌نام، «کد عضویت» به موبایل شما ارسال می‌شود و با استفاده از این کد می‌توانید برای ثبت نظر اقدام کنید. 

تمام گروه‌های مخاطب مذکور در این نظرسنجی می‌توانند نظرات خود را به صورت کلی درباره کتاب یا درباره فصل‌ها و درس‌های هر کتاب به ثبت برسانند. 

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نظرات انتقادی و پیشنهادی تمام صاحب‌نظران را بررسی و در صورت تایید محتواهای به ثبت رسیده پس از تکمیل و ارزیابی‌های لازم، برای اعمال آن‌ها اقدام خواهد کرد. 

این نوآوری و تحول جدید به صورت یکپارچه در دولت سیزدهم رقم خورده و گامی مهم در جهت مردمی‌کردن امور این سازمان و مشارکت آحاد صاحب‌نظران تعلیم و تربیت، والدین، معلمان و خود دانش‌آموزان در تدوین و تالیف و اصلاح محتواهای کتاب‌های درسی است تا آن‌چه که ارائه می‌شود مورد پسند و درخورشان و جایگاه آینده‌سازان این مرز و بوم باشد. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درهای سازمان را به روی تمام مخاطبان، منتقدان و ذینفعان خود گشوده است تا با مشارکت حداکثری در راستای تحول در کتابهای درسی قدم بردارد. 

امیدواریم این اقدام مایه افزایش تعامل و ارتباطات و همچنین رضایتمندی تمام خانواده‌ها را فراهم آورد و بتوانیم در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد تحول در عرصه تعلیم و تربیت باشیم و یقین داریم این مهم با مشارکت مردمی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز