خبرگزاری کار ایران

کاهش میزان متوسط بارندگی در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۳۶۲

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: میزان متوسط بارندگی در استان در سه ماه پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سعید قاسمی با اشاره به کاهش ۳۷/۴ میلی‌متری بارش‌ها گفت: در سه ماهه پاییز امسال به طور متوسط تنها ۴۸.۳ میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۸۵.۷ میلی‌متر بود.

وی با اشاره به کاهش ۶۶ درصدی بارش‌های پاییز امسال در مقایسه با بلندمدت ادامه داد: میزان بارندگی‌های پاییز امسال در استان نیز در مقایسه با میانگین بلند مدت ۹۴ میلی متر کاهش نشان می‌دهد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه تاکید کرد: این آمار با بررسی بارش‌های ۱۶ ایستگاه هواشناسی اصلی استان استخراج شده است.

قاسمی افزود: میزان بارش‌ها در شهرستان کرمانشاه در پاییز امسال با ۴۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰.۵ میلی متر است در حالی که این میزان در سال گذشته ۷۶.۲ میلی متر به ثبت رسیده بود.

وی اضافه کرد: بارش‌های پاییزی در شهرستان کرمانشاه در مقایسه با میانگین بلندمدت سال گذشته که ۱۴۲.۲ میلی متر است ۶۶ درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در پاییز امسال شهرستان پاوه با مجموع ۱۱۶.۲ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشته و شهرستان کنگاور با ۲۰ میلی متر دارای کمترین بارش بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز