خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضائیه:

هیچ متهم بلاتکلیفی درخصوص پرونده اغتشاشات اخیر نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۹۴۲

معاون اول قوه قضاییه گفت: اینکه متهمی در خصوص اغتشاشات اخیر بلاتکلیف باشد و نداند که قرار است تا چه اتفاقی در آینده برای وی رخ دهد، نداریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی قضایی ۱۶ آبان ماه سال جاری مجدداً به مقامات ذیربط قضایی تاکید کرد: همانطور که  از روز اول گفتیم صف معترضین و افراد تحت‌تأثیر هیجانات از عناصر اصلی که دست به جنایت زده‌اند و دستور گرفته از دشمن هستند جدا است؛ لذا همکاران قضایی هر چه زودتر در راستای محاکمه و مجازات بازدارنده عناصر و مسببین اغتشاشات اخیر اقدام کنند.

رئیس قوه قضاییه در همین راستا به معاون اول خود و دادستان کل کشور دستور داد تا روند تکمیل پرونده‌های عناصر اصلی اغتشاشات اخیر را به صورت روزانه پیگری کنند و مساعدت‌های لازم را به مقامات ذیربط قضایی که مسئول تکمیل پرونده این عناصر هستند، داشته باشند.

پس از دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر محاکمه و اعمال مجازات بازدارنده عناصر و مسببان اغتشاشات اخیر، دادگاه‌های اغتشاشاگران در شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی و دیگر استان‌های کشور برگزار شد و در این راستا نیز تعدادی از متهمان پس از تایید آرای صادره قضایی توسط دیوان عالی کشور، محاکمه شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در گفت‎وگو با میزان در واکنش به اقدامات انجام شده پس از دستور رئیس قوه قضاییه به این معاونت و دادستانی کل کشور مبنی بر اینکه پرونده‌های عناصر اصلی اغتشاشات اخیر به صورت روزانه پیگیری شود و مساعدت‌های لازم را به مقامات ذی ربط قضایی که مسئول تکمیل پرونده این عناصر هستند، داشته باشند، بیان کرد: مواردی که رئیس قوه قضاییه مطرح کرده است، حسب مورد به طور جد از سوی معاونت اول و دادستانی کل کشور در حال پیگیری است.

وی افزود: براساس گزارشات دریافتی، در خصوص اغتشاشات اخیر، متهم بلاتکلیف نداریم، البته باید تعریف بلاتکلیف بودن را نیز تشریح کرد و آن اینکه برخی از متهمان اغتشاشات اخیر عنوان می‌‎کنند که ما تا به امروز بلاتکلیف هستیم به این معنا است که تاکنون برای آن‌ها رای قضایی صادر نشده است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: فردی که در زندان است باید برای وی قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شود یا به دادگاه بدوی برود، محاکمه شود و سایر اقدامات قضایی؛ لذا از این نوع افراد داریم که تا به امروز نوبتشان نرسیده است اما اینکه فردی بلاتکلیف باشد و نداند که قرار است تا چه اتفاقی در آینده برای وی رخ دهد، نداریم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز