خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال جاری تا ۲۲ آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل

مانده تعهدات ایران خودرو از ۹۴ به ۵۵ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۱۲۳

مانده تعهدات به مشتریان از شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد خودروسازان به شمار می‌رود که گروه صنعتی ایران‌خودرو با حذف خودروهای ناقص و افزایش تولید و عرضه توانسته با اصلاح رویکرد آینده فروشی، مانده تعهدات خود به مشتریان نسبت به تولید کامل را از ۹۴ درصد سال گذشته به ۵۵ درصد کاهش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایران خودرو ، تعهدات سررسید نشده ایران خودرو در بخش سواری به دلیل بهبود قابل ملاحظه عملکرد در تولید و عرضه خودرو کاهش قابل توجهی یافته و این شرکت با ایجاد شرایط پایدار در تولید، زمینه تحویل به موقع خودرو به مشتریان را فراهم کرده و ریسک تحویل به موقع خودرو به مشتریان نیز کاهش یافته است. 
براساس این گزارش، بزرگ‌ترین خودروساز کشور، از ابتدای سال گذشته تا ۲۲ آذرماه بیش از ۳۰۴ هزار دستگاه خودرو سواری تولید کرده که این عدد در مدت مشابه امسال با افزایش ۴۲ درصدی به بیش از ۴۳۱ هزار دستگاه رسیده است. در همین حال، مانده تعهدات این شرکت نسبت به تولید کاهش حدود ۴۰ درصدی را تجربه کرده و از ۹۴ درصد به ۵۵ درصد کاهش یافته است. 
مدیریت تعهدات و جلوگیری از آینده فروشی منابع از جمله راهبردهای مهم گروه صنعتی ایران خودرو است که در همین راستا و با مدیریت صحیح تعهدات، مشتریان از تحویل به موقع خودروها اطمینان یافته و با خیال آسوده‌تری می توانند در طرح های فروش مشارکت کنند.
با نزدیک شدن به روزهای پایانی آذرماه، تعهدات معوق ایران‌خودرو به صفر نزدیک شده و با رویکرد فعلی در حوزه تولید و عرضه محصول، این شرکت از ایجاد تعهد معوق نیز جلوگیری خواهد کرد. 
گروه صنعتی ایران خودرو در کنار کاهش تعهدات جاری، نسبت به افزایش تیراژ تولید و تنوع بخشی به سبد محصولات اقدام کرده و به دنبال ایجاد آرامش در بازار خودرو و مشتریان است. 
این گزارش می‌افزاید، در حال حاضر تولید خودرو کامل و عرضه به بازار افزایش قابل توجهی یافته، اما افزایش تیراژ تولید سبب نیاز به حجم نقدینگی بالاتر و افزایش مطالبات سررسید شده و معوق قطعه سازان نشده که این موضوع ناشی از مدیریت تعهدات به مشتریان ارزیابی می‌شود.
با تداوم شرایط فعلی و کاهش تدریجی زیان ایران خودرو می‌توان فضای اصلاح ساختار مالی را ایجاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز