خبرگزاری کار ایران

یک مقام انتظامی در استان اصفهان خبر داد:

سرقت اینترنتی از حساب ۲۰۰ کاربر از طریق سایت جعلی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۴۶

فردی که با طراحی سایتی جعلی به اطلاعات حساب بانکی ۲۰۰ کاربر دسترسی و از حساب آنها سرقت کرده بود، توسط کارآگاهان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

ایلنا: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، سایتی جعلی در زمینه فروش کارت شارژ مورد شناسایی قرار گرفت که بلافاصله کارشناسان دستگیری عامل و گرداننده این سایت را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا " از اصفهان؛ سرهنگ " ستار خسروی " اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و تحقیقات گسترده در فضای سایبر سرانجام مشخص شد این سایت توسط فردی ۲۵ ساله که اهل و ساکن یکی از استان های همجوار است، اداره می شود.

وی افزود: بررسی ها نشان داد که این متهم توانسته است به اطلاعات حساب بیش از ۲۰۰ کاربری که برای خرید کارت شارژ وارد این سایت می شوند، دسترسی پیدا کرده و مبالغی را از حساب آنها سرقت کند.

این مقام مسئول اظهار داشت: با مشخص شدن هویت متهم، اکیپی از مامورین اداره عملیات و مبارزه با جرائم سایبری طی هماهنگی مقام قضایی به محل سکونت متهم اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ " خسروی " بیان داشت: متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کسب مال عنوان داشت که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

وی با بیان اینکه سایت جعلی که متهم راه اندازی کرده بود مصداق بارز سایت های فیشینگ است، اظهار داشت: سایت های فیشینگ، سایت هایی هستند که فرد کلاهبردار طراحی می کند و در آن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می نمایند.

وی افزود: در اینگونه سایت ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه می باشد و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می کند، این اطلاعات که شامل شماره کارت، رمز عبور و رمز CVV۲ می باشد، برای مجرم ارسال

می گردد.

رئیس پلیس فتای اصفهان درخصوص راهکارهای مقابله کاربران اینترنتی با این گونه سایت ها گفت: تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه بانک در سایت اصلی از پروتکل SSL که پروتکلی امن بوده و جهت ارسال اطلاعات است استفاده می نمایند که در نوار آدرس اول آن HTTPS می باشد در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز