خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

زگیل تناسلی در دراز مدت تبدیل به سرطان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۴۱

نمی‌شود گفت زگیل تناسلی از ایدز خطرناک‌تر است زیرا ایدز یک بیماری بی‌برگشت است ولی زگیل تناسلی را می‌توان درمان کرد.

ایلنا: عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران معتقد است که بیماری زگیل تناسلی از ایدز خطرناک‌تر نیست اما این بیماری می‌تواند در درازمدت تبدیل به بدخیمی و سرطان شود.

سیدجلیل حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد بیماری زگیل تناسلی در کشور گفت: زگیل تناسلی جزء بیماریهای منتقل شونده جنسی است که به صورت ضایعاتی روی پوست ناحیه تناسلی آقایان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری زگیل تناسلی عامل ویروسی دارد که به مجرا هم نفوذ کند، افزود: در درازمدت ممکن است این بیماری در درصدکمی تبدیل به بدخیمی و سرطان شود.

حسینی در مورد چگونگی ابتلا به این بیماری گفت: این بیماری در مقاربت‌های خارج از عرف و در جایی که خانم بررسی نشده و آلوده باشد؛ می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زگیل تناسلی از ایدز خطرناک‌تر است، گفت: نه این طور نیست و نمی‌شود گفت که زگیل تناسلی از ایدز خطرناک‌تر است زیرا ایدز یک بیماری بی‌برگشت است ولی زگیل تناسلی را می‌توان راحت درمان کرد.

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران با اشاره اینکه زگیل تناسلی راه‌های درمان مختلفی را دارد، گفت: موادی وجود دارد که در ناحیه‌ای که روی آن زگیل تناسلی وجود دارد آن را لیزر درمانی کرد و اگر داخل مجرا باشد؛ جراحی انجام داد.

حسینی همچنین در مورد تهیه واکسن برای درمان بیماری زگیل تناسلی گفت: طبیعتا برای هریک از بیماری‌های ویروسی واکسن‌هایی تهیه می‌شود اما باید ببینم شیوع این بیماری چقدر است و از طریق مطالعه در کشور این موضوع مشخص شود.

وی ادامه داد: اینکه چند مریض را ببینم و بعد اعلام کنیم شیوع بیماری زگیل تناسلی زیاد است من حداقل گزارش‌های رسمی در این رابطه ندیده‌ام.

وی در واکنش به اینکه لیزر درمانی برای درمان این بیماری فایده‌ای ندارد، افزود: نه این طور نیست، اگر لیزر درمانی روی بیمار چه خانم و چه آقا انجام شود؛ می‌تواند بیماری را کنترل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز