خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

تخریب خانه باغ خانواده رکابی ربطی به حوادث اخیر ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۰۵۷

به گفته رئیس کل دادگستری استان زنجان، طی روزهای اخیر فیلمی در رسانه‌های معاند و فضای مجازی تحت عنوان تخریب خانه باغ برادر «الناز رکابی» منتشر شده که مربوط به ۲۱ خرداد ماه سال جاری بوده و ربطی به حوادث اخیر ندارد.

به گزارش ایلنا از زنجان و به نقل از دادگستری استان زنجان، در پی انتشار کلیپی از تخریب  ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغها متعلق به داود رکابی رئیس کل دادگستری استان در این خصوص گفت : عدم توجه داوود رکابی به اخطارهای جهاد کشاورزی مبنی برساخت و ساخت غیر مجاز  منجر به تخریب ویلای وی شد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل داد گستری استان زنجان، ضمن تشریح پرونده گفت: در تاریخ 26 مهرماه سال 1400 پرونده ای از سوی اداره جهاد کشاوری استان بر علیه داود رکابی برادر الناز رکابی عضو تیم ملی صخره نوردی جمهوری اسلامی ایران  به اتهام ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی به میزان 120 متر مربع مطرح و اخطارهای متعدد به نامبرده مبنی بر تخریب خود شخص که پس از شکایت دستگاه متولی به دستگاه قضایی  با ارائه مستندات پس از طی رسیدگی مراحل بدوی و تجدیدنظر، نامبرده طی دادنامه ای محکوم به قلع و قمع بنای احداثی و پرداخت جریمه نقدی می شود.

وی افزود: در تاریخ 4 خرداد 1401 اداره جهاد کشاورزی استان اعلام کرد محکوم علیه 90 متر مربع از تغییر غیر مجاز کاربری را برطرف کرده و به میزان 30 متر مربع بصورت غیر مجاز باقی مانده است که این قسمت باقیمانده در تاریخ 21 خرداد 1401 توسط ماموران  اداره جهاد کشاورزی تخریب شده است.

این مسئول ادامه داد: در فضای مجازی اینطور گفته شده که در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا در سئول کره جنوبی، الناز رکابی خواهر داوود رکابی بدون حجاب در مسابقه فینال شرکت کرده و این تخریب در راستای این حرکت وی است که قویا این ادعا و خبر، تکذیب می شود، چرا که تاریخ اجرای حکم تخریب با تاریخ مسابقه الناز رکابی نزدیک 4 ماه فاصله است.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: انتشار این کلیپ در این برهه از زمان و با توجه به تناقض گویی در کلیپ و خبر منتشر شده در فضای مجازی درست نیست و همه باید تابع قانون باشند، فارغ از اینکه  شخص از چه صنفی و جایگاهی در ورزش قهرمانی دارد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز