خبرگزاری کار ایران

نکاتی که پیش از سفر به کیش باید بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۳۹۹

یکی از مقصدهای پرطرفدار برای مسافرت داخلی، به خصوص در فصل سرما که مسافران به دنبال نقاطی با آب‌وهوای معتدل هستند، جزیره کیش است. این جزیره تفریحی که در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان و در جنوب ایران و میان خلیج فارس واقع شده، به دلیل جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید متعدد، هرساله میزبان بسیاری از مسافران ایرانی و حتی خارجی می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم راهنمای کوتاهی از سفر به کیش را در اختیار شما قرار دهیم؛ ابتدا به معرفی این جزیره، سپس هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر جاذبه‌های آن خواهیم کرد.

جزیره کیش

کیش یکی از جزیره‌های واقع در خلیج فارس است، که جاذبه‌ای بزرگ در صنعت گردشگری کشور به حساب می‌آید. هتل‌های بسیار مجهز، رستوران‌های باکیفیت، سواحل بسیار زیبا و... جاذبه‌هایی هستند که این جزیره را به یکی از مقصدهای پرطرفدار مسافران در سفرهای تفریحی تبدیل کرده است.

آب‌وهوای جزیره کیش در فصل تابستان بسیار شرجی است و گاها تا بالای 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در فصول سرد سال، دمای این جزیره معتدل‌تر است و معمولا بین 20 تا 27 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

با توجه به اینکه کیش در جنوب کشور ما قرار دارد و مانند سایر مناطق جنوبی آب‌وهوای گرمی دارد، در فصول سرد سال مقصد جذاب‌تری برای مسافران است. البته گفتنی است که با توجه به آب‌وهوای این منطقه در ماه‌های فروردین و اردیهشت، در فصل بهار، با توجه به اینکه دمای جزیره هنوز افزایش زیادی ندارد، می‌تواند زمان مناسبی برای سفرهای بهاری باشد. کیش در بهار معمولا دمایی بین 27 تا 34 درجه سانتی‌گراد دارد.

هتل‌های پیشنهادی کیش

اکثر مسافران و گردشگرانی که هنگام سفر به کیش اقامت در هتل را انتخاب می‌کنند، با هتل‌های متعددی از لوکس‌ترین آن‌ها تا هتل‌های ارزان‌قیمت‌تر دو یا سه ستاره روبرو خواهند بود؛ اما در این نوشته قصد داریم سه مورد از پرطرفدارترین هتل‌های واقع در این جزیره را مورد بررسی قرار دهیم.

هتل داریوش

نکاتی که پیش از سفر به کیش باید بدانید

اگر نگوییم بهترین، قطعا هتل داریوش یکی از بهترین هتل‌های جزیره کیش است. این هتل ۵ ستاره دارای ۵۰۰ اتاق است که تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران را با بهترین شرایط ممکن فراهم می‌کند. برای ساخت هتل داریوش، به عنوان یکی از بهترین هتل‌های کیش و حتی کشور، حدود ۱۲۵ میلیون دلار هزینه شده است.

هتل ارم

یکی دیگر از هتل‌های 4 ستاره جزیره کیش، هتل ارم است که یکی از بزرگ‌ترین و پر امکانات‌ترین هتل‌های این جزیره به حساب می‌آید. این هتل دارای دو سالن غذاخوری است، که غذاهای آن‌ها یکی به صورت تک‌غذا و دیگری با منوی سلف‌سرویس سرو می‌شود. فضای داخلی و محوطه بسیار زیبا و دلچسب این هتل، هرساله میزبان تعداد زیادی از مسافران به جزیره کیش است.

هتل ترنج کیش (هتل ساحلی ترنج)

نکاتی که پیش از سفر به کیش باید بدانید

هتل ترنج، یکی از جذاب‌ترین هتل‌های کیش است که امکان تجربه حال‌وهوای هتل‌های ساحلی تایلند را برای گردشگران این جزیره فراهم می‌کند. این هتل ۵ ستاره دارای ۱۰۰ سوئیت طبقاتی بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس است، که در سواحل شمال غربی جزیره کیش واقع شده است. رستوران ‌ساحلی، کافی شاپ، فست فود ساحلی، رستوران فرنگی بر روی دریا و...، بخشی از امکاناتی است در این هتل انتظار میهمانان را می‌کشد.

رستوران‌های کیش

در هر گونه سفری، نادیده گرفتن غذاهای سنتی و فرهنگ غذایی آن منطقه کاری ساده‌ای نیست. سمک مشوی، مضروبه و مرگوگ (مرقوق)، معروف‌ترین غذاهای جزیره کیش هستند، که در سومین مورد برعکس عموم غذاهای سنتی جنوبی از ماهی استفاده نمی‌شود.

طبیعتا امتحان کردن این طعم‌ها، درکنار سایر غذاهای ایرانی و خارجی، می‌تواند بخشی از تفریحات یک سفر لذت‌بخش باشد. به همین بهانه قصد داریم چند رستوران کیش را به صورت گلچین‌شده معرفی نماییم.

رستوران سنتی بابا قدرت کیش

رستورانی بین‌المللی با نام بابا قدرت در کیش وجود دارد، که شعبه اصلی آن در انگلستان قرار دارد. در این رستوران که به طعم بی‌نظیر غذاهایش مشهور است، می توانید انواع پیش غذاها، سالادها، بهترین و تازه‌ترین کباب‌ها، ماهیچه‌ها و … را با بهترین و لذیذترین مزه تجربه کنید.

رستوران عمو اکبر

یکی دیگر از رستوران‌های فوق‌العاده جزیره کیش که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، رستوران عمو اکبر است. در این رستوران فرصت تجربه غذاهای دریایی درجه یک را خواهید داشت.

رستوران نهنگ سفید

رستوران نهنگ سفید کیش، یکی دیگر از بهترین رستوران‌های این جزیره است که علت نام‌گذاری آن شباهت شکل ظاهری این محل به  یک نهنگ سفیدرنگ است. این رستوران که در کنار دریا واقع شده است، منوی غذاهای بسیار کاملی دارد انواع غذاهای ایرانی و خارجی در منوی آن دیده می‌شود.

سفر به کیش

همانطور که در این نوشته مطرح شد، با آغاز فصل سرما جزیره کیش با هوای معتدل خود به مکان مطلوب برای مسافران و گردشگران تبدیل خواهد شد؛ بنابراین ممکن است شما نیز یکی از افرادی باشید که قصد دارند در این روزها به این جزیره سفر کنند.

اگر به دنبال بلیط هواپیمای داخلی مانند پرواز تهران به کیش هستید، یا قصد دارید برای سفرهای خارجی خود از قیمت و چگونگی نیازمندی‌های سفر، مانند قیمت بلیط هواپیما تهران دبی ماهان مطلع شوید، می‌توانید از خدمات آنلاین فلای تودی استفاده نمایید.

خدمات آنلاین فلای تودی این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند تا با صرفه‌جویی در وقت، اقدام به جستجو و مقایسه خدمات گردشگری نمایند.

کلام پایانی

جزیره کیش، واقع در آب‌های نیل‌گون خلیج فارس، همواره یکی از مراکز مهم گردشگری کشور بوده‌ است. به دلیل قرار داشتن در جنوب کشور، این جزیره از آب‌وهوای گرمی برخوردار است و در فصول سرد سال و تا میانه بهار، زمان مناسبی برای میزبانی هرچه بهتر از مسافران و گردشگران می‌باشد.

اگر قصد دارید با انواع پرواز تهران به کیش آشنا شوید، یا از قیمت بلیط هواپیما تهران دبی ماهان و سایر پروازها و خطوط هوایی مطلع گردید، می‌توانید از خدمات آنلاین فلای تودی بهره‌مند شوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز