خبرگزاری کار ایران

در مورد سفر به کیش و استانبول بیشتر بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۹۸۵

در این مطلب که توسط سایت گردشگری سفر باتو ، با یکی از جاذبه های دیدنی شهر استانبول آشنا شوید که بالاترین آمار گردشگران این شهر را به خود اختصاص داده و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد . بازار بزرگ و بازار ادویه فروشان پاتوق اولیه اغلب گردشگران این شهر است و به خصوص برای گردشگران اروپائی جذایت بسیاری دارد.

گرند بازار و بازار ادویه فروشان

بازار بزرگ در تور لحظه آخری استانبول یکی از مکان های تاریخی شهر استانبول است و قرن ها قدمت دارد. این بازار توسط عثمانیان ساخته شده و در طی قرن ها وسعت آن افزوده شد. این بازار چندین خیابان را در بر گرفته و بیش از هزار حجره و مغازه را در خود جای داده است . گرند بازار دارای فضایی سنتی و بسیار پر زرق و برق است و شاید بی آنکه متوجه گذر زمان باشید ، ساعت ها در آن سرگرم شوید . البته بهتر است بدانید قیمت کالاها در گرند بازار کمی بالاست زیرا همانطور که گفتیم اینجا پاتوق گردشگران و به خصوص اروپائی ها ست و طبیعی است که فروشندگان از این فرصت سوء استفاده کنند .

بازار ادویه فروشان نیز از دوران عثمانی به یادگار مانده و البته در گذر زمان دچار تغییرات بسیاری شده است . این بازار دومین بازار سر ‌پوشیده‌ در شهر استانبول است و بعد از بازار بزرگ (گرند بازار) آمار بیشترین گردشگر را دارد . امروزه در این بازار علاوه بر ادویه های متنوع و خوش عطر و بو ، کالاهای دیگری همچون انواع ظروف شیشه ای و مسی ، خوراکی و شیرینی جات سنتی و همچنین چای و قهوه عرضه می گردد که برای سوغات گزینه مناسبی هستند .

در مورد سفر به کیش و استانبول بیشتر بدانید

خیابان استقلال و میدان تکسیم

بر اساس مطلب سایت سفر باتو ، اگر به دنبال خیابانی برای خرید و گشت و گذار هستید ، جایی بهتر از خیابان استقلال نخواهید یافت . این محله معروف و بسیار پر زرق و برق دارای مراکز خرید متنوع ، کافه و رستوران های خوب و همچنین بوتیک های رنگارنگ است و اغلب گردشگران این محله را برای تفریح و خوشگذرانی خود انتخاب می کنند . خیابان «استقلال» و میدان «تکسیم» (تقسیم) از جمله خیابانهای معروف و پر طرفدار این شهر است که با ردیفی از فروشگاههای مدرن و لوکس و همچنین کافه و رستورانهای منحصر بفرد احاطه شده است . حین قدم زدن در امتداد این خیابان با منظره تماشای تراموای شهر روبرو می شوید که از وسط این خیابان می گذرد و این تنها وسیله نقلیه ای است که اجازه تردد در این مسیر سنگ فرش شده را دارد . خیابان استقلال از میدان تکسیم شروع می گردد و اغلب مراکز خرید مدرن شهر و مغازه‌ های آنتیک ‌فروشی و همچنین گالری ‌های هنری در همین جا قرار دارد .

کافه ها و رستوران های متنوع این منطقه در تور ترکیه لحظه آخری دارای محیط هایی گرم و دوست داشتنی هستند و باید افزود امنیت این خیابان از سایر نقاط شهر استانبول بیشتر است . همچنین اگر هوس خوردن فست فود های لذیذ از برندهای معروف را داشتید ای منطقه انتخاب درستی است . رستوران بین‌المللی مک دونالد ، برگر‌کینگ و کی اف سی  نمونه ای از این رستوران ها هستند.

جاذبه های تفریحی در جزیره زیبای کیش

جزیره کیش یکی از قطب های برتر گردشگری ایران است که با وجود طبیعتی چشم نواز و آب و هوایی بسیار لطیف میزبان میلیون ها گردشگر در سال است . شاید فکر کنید بهترین زمان برای سفر به این جزیره ماههای خنک و سرد سال است کهالبته این نظر بسیار درست است . اما سفر این جزیره در فل تابستان امتیازات بسیاری دارد که نباید از آن غافل شد . یکی از این امتیازات پائین بودن قیمت تورها ست . و دوم اینکه در این فصل از سال فستیوال های مختلفی در کیش برگزار می گردد که در پی آن مراکز خرید و برندها قیمت های خود را شکسته و تخفیف های قابل توجهی خواهند داشت . در نهایت اینکه فصل تابستان یکی از بهترین مواقع برای شنا در آب های فیروزه ای است و تفریحات آبی متنوع و مهیج با قیمت هایی مناسب تر از همیشه در انتظارتان خواهد بود . ضمنا در این برهه از سال تمامی مراکز خرید ، رستوران ها ، هتل ها و مجموعه های تفریحی سیستم های تهویه خنکی دارند و در مکان های سرپوشیده دما ایده ال خواهد بود  .

در مورد سفر به کیش و استانبول بیشتر بدانید

روستای تاریخی باغو

پیشنهاد بعدی ما در تور کیش ارزان از تهران بازدید از روستای باغو و آشنایی با فرهنگ بومیان جزیره است . این روستا دارای تاریخی چند صد ساله است و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود . گفتنی است روستای باغو که هم اکنون خالی از جمعیت است روزگاری منطقه ای اعیان نشین بوده و جمعیت فراوانی داشته است و یکی از سه منطقه اصلی زندگی مردمان بومی کیش محسوب می شد .  در حال حاضر تنها چند خانوار در این روستا زندگی می‌کنند که اغلب آن ها به ماهیگیری مشغول اند و برای خود سیاه چادر برپا نموده اند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز