خبرگزاری کار ایران

ارائه خدمات "تغییر pin کارت هوشمند ملی از طریق دفاتر پیشخوان دولت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۹۸۹

سازمان ثبت‌احوال در راستای ارتباط حد اکثری ایرانیان خارج از کشور با داخل صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی از اواخر اسفندماه سال گذشته در نمایندگی‌های کوالالامپور، فرانکفورت و وین، نمایندگی‌های اسلو، واشنگتن و استکهلم فعال و در حال حاضر نیز هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه جهت توسعه آن در ۲۰ نمایندگی دیگر در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع اصلی امور هویتی کشور، با صدور کارت‌های هوشمند ملی بعنوان کلیدی جهت ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم آورده است تا افراد به شیوه‌ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.

در همین راستا می‌توان گفت کارت ملی هوشمند موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم شده و این امر می‌تواند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند.

هم اکنون نیز در راستای تسهیل ارائه خدمات به متقاضیان صدور مجدد کارت هوشمند ملی در دفاتر پیش خوان خدمات دولت ایجاد گردید که با وجود این امکان، بخش بسیاری از بار مراجعات مردم به ادارات ثبت احوال کاسته شده است. در همین خصوص راه اندازی سامانه خدمات پس از صدور کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان خدمات دولتی مدنظر قرار گرفت که با راه اندازی این خدمت، انجام دو فعالیت عمده تغییر pin کارت هوشمند ملی و رفع انسداد کارت هوشمند ملی به سادگی در دسترس عموم شهروندان قرار گرفته است.

با توجه به وقفه ۵/ ۲ساله در خصوص صدور این کارت‌ها با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر مدیریتی در سازمان ثبت احوال کشور از دی ماه سال ۱۴۰۰ با بهره‌گیری از توان داخلی، راه اندازی مجدد تولید انبوه و صدور کارت هوشمند ملی در دستور کار قرار گرفت.  

در این راستا با توجه بر تاکیدات ریاست جمهور مبنی بر ارتباط حد اکثری ایرانیان خارج از کشور با داخل صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی از اواخر اسفندماه سال گذشته در نمایندگی‌های کوالالامپور، فرانکفورت و وین، نمایندگی‌های اسلو، واشنگتن و استکهلم فعال و در حال حاضر نیز هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه جهت توسعه آن در ۲۰ نمایندگی دیگر در حال انجام است.

همچنین یکی از مهمترین اقدامات در خصوص کارت هوشمند ملی پیاده‌سازی و بهره برداری از قابلیت‌های آن به ویژه احراز هویت سه عامله مبتنی بر کارت، پین شناسایی و عامل بیومتریک به عنوان قابل اطمینان‌ترین درجه احراز هویت در کشور است. در این راستا با برنامه ریزی صورت گرفته در تعدادی از دستگاه‌ها و بانک‌ها نظیر سازمان فناوری اطلاعات، مرکز توسعه تجارت وزارت صمت، بانک سپه، بانک سرمایه، بانک خاورمیانه، دفاتر اسناد رسمی و… قابلیت‌های کارت هوشمند ملی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز