خبرگزاری کار ایران

کارگروه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در استان البرز تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۵۸۶

پس از تصویب و ابلاغ تشکیل صندوق بیمار‌های خاص و صعب العلاج توسط هیئت وزیران، اقدامات اجرایی آن در استان البرز نیز شروع شد و اولین جلسه کارگروهی این صندوق نیز به ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از البرز، شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در استان البرز  بر ارائه خدمات به موقع به تمامی بیماران تاکید کرد و اظهار داشت که مجموعه حوزه بهداشت و درمان تمام توان خود را برای بدست آوردن رضایت بیماران بکار گرفته است.

داود زارع دبیر کارگروه این صندوق در ادامه ضمن تشریح وظایف این صندوق گفت: برابرقانون، این صندوق در راستای ایجاد وحدت رویه و انسجام در منابع مالی و خدمات برای گسترش پوشش هزینه بیماران مذکور و ایجاد عدالت در دسترسی و بهره مندی از خدمات درمانی ایجاد شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز افزود: این صندوق در زمینه‌هایی همچون فراهم کردن امکان دریافت تسهیلات قرض الحسنه برای مشمولین از طریق بانک‌های عامل، فراهم آوردن زمینه تامین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری خاص و صعب العلاج مشتمل بر خدمات ارتقاء سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری ودرمان در منزل و نظایر آن را ارائه می کند.

زارع در ادامه گفت: وظایف این صندوق در قالب کارگروه استانی و کمیته‌های استانی دسته بندی و اجرایی خواهد شد، که در ابتدا کمیته نسبت به بررسی پرونده و مدارک درمانی بیمه شدگان متقاضی دریافت اعتبارات ، تعیین مبلغ قابل پرداخت بابت پرونده یا مدارک درمانی با بررسی سوابق اقدام و افراد واجد شرایط را به کارگروه استانی برای تایید نهایی معرفی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه دستور العمل و ساز و کار نحوه پرداخت تسهیلات هنوز به استان ابلاغ نشده اظهار امیدواری کرد: با ابلاغ هرچه سریعتر این دستورالعمل بتوانیم گامی هر چند کوچک در خدمات رسانی به این عزیزان داشته باشیم.

مزایای این صندوق، مازاد برتعهدات بیمه پایه و تکمیلی بیمه شده بوده و بیمه‌گرهای پایه و تکمیلی مجاز به کاهش تعهدات خود نمی باشند.

بیمه شدگان به منظور بهره‌مندی از مزایای این صندوق می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس:Bimehsalamatiranian.ir در قسمت درخواست حمایت نسبت به ثبت نام بیماری صعب العلاج خود اقدام کنند که پس از بررسی های لازم، با بیمه شدگان برای نحوه برخورداری از مزایای این صندق تماس گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز