خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت البرز:

حق خدمات پزشکان در صندوق های بیمه سلامت، سرانه پرداخت می شود/تایید نسخه غیر حضوری برای بیماران البرزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۸۹۳

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: امکانِ "تایید نسخه غیر حضوری" برای بیمارانِ خاص البرزی برای نخستین بار و با کمترین زمان، برقرار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، داود زارع در نشست خبری با اشاره به لزوم نسخه الکترونیکی برای دریافت خدمات از بیمه سلامت، اظهار داشت: در سال جاری ضمن تعامل با انجمن های درمانی و پزشکان استان و همچنین برای آگاه سازی مردم نسبت به حقوق درمانی خود، استفاده از نسخه الکترونیک معادل بهره مندی خدمات درمان و دریافت دارو قرار گرفت.

وی افزود: طی سه ماه گذشته، حدود ۳۰درصد افزایش نسخه الکترونیکی را در استان البرز تجربه کردیم و امید داریم این روند رو به جلو پیش رفته و به بالای ۸۰ تا ۹۰درصد افزایش برسیم چراکه ارائه بعضی خدمات بدون نسخه الکترونیکی، ممکن نخواهد بود.

زارع به امکان "تایید نسخه غیر حضوری" در استان البرز اشاره کرد و گفت: این امکان برای نخستین بار بعد از استان تهران در البرز نیز اجرا شد. بدین ترتیب تایید داروهای بیماران خاص بدون حضور در اداره کل بیمه سلامت اجرا می شود. بیماران بدون هزینه رفت و آمد و اتلاف وقت، تنها با مراجعه به داروخانه از طریق پیام رسان داخلی مستندات خود را ارائه می کنند و در زمانی حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تایید نسخه برای آنها ارسال می شود.

حق خدمات پزشکان سرانه پرداخت می شود

زارع با دعوت از پزشکان برای همکاری و انعقاد قرارداد با بیمه سلامت از آنها خواست با این اقدام ضمن خدمت رسانی به مردم از مزایای حق درمان و پرداخت ویزیت به صورت سرانه برخوردار شوند.

وی در رابطه با روش محاسبه حقوق پزشکان توضیح داد: در قبال هر یک بیمار در صندوق، بدون درنظر گرفتن ویزیت بیمار، مبلغ ۹هزار تومان در یک ماه پرداخت می شود لذا این روش که بهترین پرداخت حق الزحمه پزشکان در سطح جهان است می تواند منبع درآمد خوب برای همکاران پزشک باشد. این روش در حال حاضر در صندوق بیمه روستائیان و عشایر، اعمال می شود.

 صندوق بیمه روستائیان و عشایر 

مدیرکل بیمه سلامت البرز در ادامه با اشاره به مصوب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی در سوم آبان ۷۳، اظهار داشت: سال ۷۴ سازمان بیمه خدمات درمانی با وظیفه اجرای قانون ذکر شده تشکیل شد چراکه پیش از آن بعضی اقشار کارمندی با دو بیمه کشوری و لشگری و یا تامین اجتماعی از درمان با تعرفه بیمه ای برخوردار بوده اما قشری از جامعه از بیمه درمان محروم بودند.

وی با اشاره به سازمان بیمه سلامت ایران افزود: با تاسیس صندوق بیمه روستائیان و عشایر، خدمات درمانی بدون دریافت حق بیمه، ارائه به این افراد ارائه می شود. در حال حاضر این صندوق حدود ۲۰ میلیون عضو در کل کشور دارد که از این تعداد، حدود ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر از ویزیت پزشک خانواده برخوردار هستند.

صندوق بیمه سایر اقشار

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز به دومین صندوق بیمه سلامت با عنوان صندوق سایر اقشار، گفت: جمعیت این صندوق حدود دو میلیون نفر در سطح کشور متشکل از اقشاری همچون دانشجویان، طلاب و یا کانون های مانند کانون وکلا است که می توانند با انعقاد تفاهم نامه با پرداخت درصدی از حق سرانه از مزایای این بیمه برخوردار شوند.

صندوق بیمه ایرانیان 

این پزشک با عنوان اینکه حدود ۵ میلیون کارمند تحت پوشش بیمه سلامت هستند که پیش از این، بیمه درمانی نداشتند، اضافه کرد: صندوق بیمه ایرانیان برای مشاغل آزاد تاسیس شد که سرپرستان خانوار می توانند به صورت آزاد، حق بیمه سالانه را به تعداد خانوار پرداخت کرده و از مزایای بیمه خدمات درمانی برخوردار شوند.

صندوق بیمه سلامت همگانی

زارع با اشاره به ۱۶۰هزار نفر بیمه شده سلامت در کشور، تصریح کرد: صندوق بیمه سلامت همگانی نیز برای افراد بی بضاعت تشکیل شد که جزو دهک های یک تا ۳ درآمدی کشور قرار دارند. این افراد حدود ۱۶ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می شوند که با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و از ویزیت پزشک خانواده و تست قند و فشار خون، نیز برخوردار خواهند شد.

وی گفت: تا کنون موفق به جذب ۳۱درصد جمعیت کشور شدیم که تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته اند لذا با توجه به تعداد افرادی که همچنان بدون بیمه درمان هستند، لازم است مردم با در نظر گرفتن هر یک از صندوق های ذکر شده از مزایای بیمه خدمات درمان برخوردار شوند.

اتباع دارای مجوز قانونی، بیمه می شوند

مدیرکل بیمه سلامت البرز به حضور اتباع خارجی بی بضاعت و بیمار در کشور و استان البرز اشاره کرد و اظهار داشت: بیمه سلامت با انعقاد قرارداد با کمیساریای عالی پناهندگان، ضمن دریافت سرانه در حال حاضر حدود ۱۲۰هزار اتباع خارجی دارای مجوز اقامت را با پرداخت ۱۶۹ هزار تومان به ازای هر فرد برای یکسال تحت پوشش قرار داده است. در استان البرز کمتر از ۱۰هزار نفر از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

وی با عنوان اینکه بالغ بر ۷۰درصد موسسات کل کشور با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند، گفت: بیماران تحت پوشش بیمه سلامت که وارد مراکز درمانی دولتی می شوند در ازای خدمت بستری ۱۰درصد و در ازای خدمت سرپایی ۳۰درصد پرداخت می کنند. مراجعه به مراکز خصوصی بر اساس تعرفه مصوب شده، درصد بیشتری خواهد بود. 

ارائه خدمات بیمه ناباروری

زارع با اشاره به خدمات درمان برای زوجین نابارور تحت پوشش بیمه سلامت گفت: در استان البرز، بیمارستان کمالی با تعرفه دولتی و بیمارستان های مریم و رویش با تعرفه غیر دولتی، طبق قرارداد منعقد شده به زوج های نابارور خدمات درمانی ارائه می کنند.

وی به طرح دارویار نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح، یارانه داروها با کمترین افزایش قیمت از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی تخصیص پیدا می کند و بیماران می توانند با شماره تماس ۱۶۶۶ مشکلات دریافت دارو و خدمات درمانی خود را مطرح کنند.

بیمه رایگان برای مادرانِ باردار

این پزشک به بیمه مادران باردار خارج از طرح دهک یک تا ۳ اشاره کرد و ادامه داد: بانوان با ارائه مستندات بارداری می توانند تا انتهای زمان ۲ سال شیر دهی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و فرزندان آن‌ها نیز تا انتهای سن ۵ سالگی بدون پرداخت حق سرانه از خدمات بیمه بهره مند می شوند.

بیمه رایگان بیش از پانصدهزار البرزنشین

زارع با اشاره به جمعیت ۷۰۰هزار نفری بیمه شده در استان البرز، افزود: ۷۲درصد از این افراد، معادل ۵۰۲هزار نفر البرزی جزو دهک یک تا ۳ هستند که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. 

وی با اشاره به عضوگیری در صندوق های بیمه سلامت در استان البرز، تصریح کرد: در صندوق ایرانیان ۵هزار و ۳۰۰ نفر از مزایای بیمه سلامت بهره مند شده اند و در صندوق روستائیان و عشایر تعداد ۵۴هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با تاکید بر حق داشتن مزایای بیمه درمان برای همه اقشار جامعه، گفت: با توجه به تعداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از البرزنشینان که فاقد هیچ بیمه درمانی هستند، این افراد با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا از طریق سایت اینترنتی بیمه سلامت و همچنین با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* می توانند نسبت به ثبت نام بیمه سلامت برای خود و خانواده اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز