خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

بیشتر کودکان کار در قزوین از اتباع هستند/ احتمال وجود باند در حوزه کودکان کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۴۸۶

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بیشتر کودکان کار در استان قزوین از اتباع و یا مهاجران سایر استان‌ها هستند، البته برای ساماندهی و حمایت از آن‌ها طرح‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

مهدی مدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کودکان کار در استان گفت: برای حمایت از کودکان در استان اقدامات مختلفی صورت می‌گیرد که راه‌اندازی کنوانسیون حقوق کودک با همکاری دادگستری ازجمله آن‌ها است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: اقدامات حمایتی برای آموزش و تحصیل و توانمندسازی نیز از مواردی است که با کمک سایر نهادها اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: بیشتر کودکان کار در قزوین بویژه افرادی که در سرچهاراه‌ها فال فروشی، تکدی‌گری، پاک کردن شیشه ماشین و اسفنددوکنی انجام می‌دهند از اتباع افغانستانی هستند.

این مسئول ادامه داد: تعدادی از کودکان کار هم از اتباع کشور پاکستان بوده و بخشی هم مهاجران سایر استان‌ها هستند، البته تعدادی هم برای خود استان قزوین هستند.

وی بیان کرد: برای تحصیل این کودکان در طرح نماد شناسایی می‌شوند، همچنین رسیدگی به وضعیت این کودکان در قالب اورژانس اجتماعی 123 هم فراهم است تا زمینه بازتوانی و تحصیل آن‌ها فراهم شود.

مدرسی اظهار کرد: احتمال وجود باند و سازماندهی کودکان کار را رد نمی‌کنیم و در گذشته مواردی بوده که در این قالب کودکان را برای تکدی‌گری، شغل‌های کاذب سرچهارراه یا زباله‌گری مدیریت می‌کردند که با کمک مراجع قضایی شناسایی و با آن‌ها برخورد شده و درصورت نیاز این اقدام مجدد تکرار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با کمک هلال احمر برای حمایت از کودکان بی سرپناه توزیع لباس گرم در فصل سرما پیش‌بینی شده است.

 

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز