خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری:

آموزش‌های مهارتی برای اقشار آسیب پذیر قزوین توسعه یابد

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۳۲۶

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: زمینه آموزش‌های مهارتی برای اقشار آسیب پذیر در استان قزوین باید فراهم شود تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام در جلسه بررسی طرح آموزش و توانمند سازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه در محلات کمتر توسعه یافته اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته باید گسترش یابد و  آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار برای اشتغالزایی و  تربیت نیروی انسانی ماهر در این مناطق فراهم شود.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه آموزش و توانمندی اقشار آسیب‌پذیر امکان دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب را فراهم می‌کند، افزود: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای با وسعت و تنوعی که در رشته‌های مختلف دارد نقش موثری در توسعه اشتغال اقشار آسیب‌پذیر جامعه  ایفا می‌کند.

بیدخام بیان کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، معتادان بهبود یافته، کودکان کار و خانواده‌های آنها، خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار و سایر قشار آسیب‌پذیر و دیگر مردم ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته باید همانند دیگر اقشار جامعه از آموزش مهارتی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: با همفکری، تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های متولی با مشارکت تشکل‌های مردم ‌نهاد و پایگاه‌های بسیج می‌توان ضمن آموزش و توانمندسازی آنها گامی موثر در جهت رفع مشکلات و کاهش آلام  این قشر از جامعه برداشت.

این مسئول تاکید کرد: ضروری است پایگاه‌ها و اماکن در محلات شناسایی شده و اداره کل فنی و حرفه‌ای ضمن تجهیز این اماکن مهارت‌آموزی را به شکل مطلوب‌تر و بر اساس استاندارد ارائه نماید.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری خواستار برنامه‌ریزی آموزشی در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای بر اساس استعدادیابی و اطلاع رسانی در محلات توسط تشکل‌های مردم نهاد شد و افزود: آموزش‌های مهارتی سهم به سزایی در توسعه اشتغال پایدار به ویژه برای  جوانان فاقد مهارت دارد.

بیدخام با تاکید بر اینکه اشتغال یکی از مؤثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته است، بیان کرد:  با تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی و سازمان‌های مردم نهاد، توانمند سازی اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر محروم میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه ضروری است، اظهار کرد: مهارت آموزی و توانمند سازی اقشار مختلف منجر به توسعه پایدار خواهد شد و در رفع بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز