خبرگزاری کار ایران

همه تیم‌های گروه B شانس صعود دارند

گزارش: انگلیس و آمریکا معادلات گروه را پیچیده کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۲۷۸

بعد از تساوی در بازی آخر روز ششم جام‌جهانی، انگلیس و امریکا تکلیف تیم‌های صعود کننده از گروه دوم را به بازی آخر کشاندند.

به گزارش ایلنا، در روز ششم بازی‌های جام‌جهانی قطر، هر دو بازی هفته دوم تیم‌های حاضر در گروه B رقابت‌ها برگزار شد و نتایج بدست آمده به شرح زیر بود؛ ایران با دو گل در اوقات تلف شده نیمه دوم و در شرایطی که بازی برتری انجام داده بود توانست مزد زحماتش را بگیرد و با دو گل روزبه چشمی و رامین رضائیان، سه امتیاز بازی مقابل ولز را بدست آورد.

در دیگر بازی این گروه و آخرین بازی روز ششم، تیم ملی آمریکا و انگلیس به مصاف هم رفتند و دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. این بازی تحت شرایطی مساوی شد که بعد از نمایش ترسناک انگلیس در دیدار اول و برتری برابر ایران، همه انتظار داشتند تا سه شیرها، صعود خود را در دیدار مقابل آمریکا قطعی کنند؛ اما فوتبال روی دیگر خود را به انگلیسی‌ها نشان داد و این کشور موفق نشد حتی یکبار هم توپی را از خط دروازه ایالات متحده عبور دهد و به تساوی بدون گل بسنده کرد.

با توجه به نتایج بدست آمده در دیدارهای هفته دوم این گروه، هر چهارتیم بسته به شرایط متفاوتی شانس صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی قطر را خواهند داشت.

در پایان دو دیدار هفته دوم این گروه جدول به این شکل است؛

انگلیس 4 امتیاز و تفاضل +4 در صدر، ایران 3 امتیاز و تفاضل -2 در رتبه دوم، آمریکا 2 امتیاز و تفاضل گل 0 در رتبه سوم و ولز با 1 امتیاز و تفاضل گل -2 در رتبه چهارم.

 

با این اوصاف، بپردازیم به شانس صعود تیم‌ها در بازی‌ها آخر این گروه؛

انگلیس – ولز

این دیدار بین دو تیم از بریتانیا، شانس صعود‌هایی به این شکل را پدید می‌آورد؛

انگلیس با یک تساوی هم به مرحله بعدی صعود خواهد کرد. سه‌شیرها با تساوی مقابل ولز، 5 امتیازی خواهند شد و صعود خود را قطعی خواهند کرد؛ اما صدرنشینی آن‌ها در گرو تساوی ایران و آمریکا یا برتری آمریکا با اختلاف کمتر از 5 گل خواهد بود.

دیگر سمت این بازی، یعنی تیم ولز، برای این که به مرحله بعدی جام‌جهانی صعود کند، باید فقط و فقط به برد انگلیس فکر کند و نیم نگاهی هم به بازی ایران و آمریکا داشته باشد و امیدوار باشد که بازی برنده نداشته باشد. در صورت تساوی ایران با آمریکا، ولز در صورت پیروزی با هر نتیجه‌ای به علت تفاضل گل بهتر نسبت به ایران به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.

دیگر بازی این گروه

ایران – آمریکا

شانس‌های صعود برای ایران در این بازی، به شکل زیر است؛

ایران با تساوی یا برد مقابل آمریکا می‌تواند صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کند. البته نتیجه تساوی برای ایران، اما و اگرهایی به وجود می‌آورد و آن هم این است که ایران در شرایطی با تساوی به مرحله بعدی می‌رسد که ولز انگلیس را شکست ندهد. البته ایران شانس صدرنشین شدن در این گروه را هم دارد؛ اگر ایران موفق شود در دیدار آخر مرحله گروهی آمریکا را شکست دهد و انگلیس هم مقابل ولز به برتری نرسد، ایران می‎‌تواند به عنوان تیم صدرنشین از گروه خود صعود کند.

برای دیگر تیم حاضر در این دیدار، آمریکا، شرایط صعود فقط با برد حاصل می‌شود. آمریکا بعد از دو تساوی در دو دیدار اول خود، تنها تحت شرایطی صعود خواهد کرد که ایران را شکست دهد و با 5 امتیازی شدن، صعود خود به مرحله بعدی را قطعی کند.

 

پیش‌بینی ایلنا از جدول رده‌بندی این گروه بعد از انجام بازی‌های آخر به این شکل است؛

ایران 6 امتیاز

انگلیس 5 امتیاز

آمریکا 2 امتیاز

ولز 2 امتیاز

 

گزارش: کیا صادری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز