خبرگزاری کار ایران

هر بازی بیشتر از 100 دقیقه طول می‌کشد!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۹۶۲

نقدی بر وقت‌های اضافه‌ای که داوران در این چند دیدار ابتدایی جام‌جهانی گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جام‌جهانی 2022 در زمانی غیر معمول شروع شده است. اولین جام‌جهانی در زمستان. منتقدین دنیای فوتبال، نظرات متفاوتی نسبت به زمان برگزاری جام‌جهانی داشتند و تا این لحظه، نظرات منفی درست‌تر از آب درآمده‌اند.

 

تا اینجا چهار بازی از جام‌جهانی 2022 برگزار شده است و این دیدارها یک وجه اشتراک بزرگ داشته‌اند؛ دقایق اضافی بسیار زیاد بوده است. قبل از شروع جام‌جهانی بیشتر نظرات بر این بود که جام‌جهانی در وسط فصل فوتبالی برگزار می‌شود، پس شرایط و سطح آمادگی تیم‌های شرکت کننده و بازیکنان بسیار مطلوب خواهد بود. این موضوع اما به یک دردسر بزرگ دیگر گره خورد؛ جام‌جهانی قطر اولین دوره‌ای است که تیم‌ها اجازه استفاده از پنج تعویض را دارند. این پنج تعویض با اینکه نمی‌تواند در بیشتر از سه نوبت انجام شود، بازهم وقت بازی‌ها را به قدری می‌گیرد که یک بازی گروهی معمولی، 4 تا 5 دقیقه وقت اضافه داشته باشد. این پنج تعویض داشتن تیم‌ها، لیست‌های جام‌جهانی را هم برای اولین بار 26 نفره کرده است. این باعث می‌شود تا تیم‌هایی که عمق ترکیب و تیم پرمهره دارند، برای استفاده از بیشتر بازیکن‌ها دستشان باز باشد و تعویض‌های پنجگانه خود را به صورت کامل انجام دهند.

 

این تعویض‌ها و حتی بعضا مصدومیت‌هایی که بر اثر فشردگی بازی‌های لیگ‌ها در بازیکنان نهفته بود، باعث یک اتفاق عجیب شده و زمان بازی‌ها به شکل بسیار غیرمنطقی بالا رفته است؛ به این دلیل با هم نگاهی بیاندازیم به زمان ثبت شده در چهار بازی اول جام2022:

 

-در بازی افتتاحیه جام بین دو تیم اکوادور و قطر، 10 دقیقه و 18 ثانیه وقت اضافه در نظر گرفته شد.

-بازی دوم بین دو تیم ایران و انگلیس که هشت گل داشت و با نتیجه 6-2 به نفع سه‌شیرها به اتمام رسید، 117 دقیقه و 16 ثانیه به طول انجامید! 117 دقیقه! یعنی زمانی تقریبا برابر با بازی‌های مرحله حذفی که به وقت‌های اضافه کشیده می‌شود. این بازی به تنهایی 27 دقیقه و 16 ثانیه وقت اضافه داشت.

-بازی بعدی جام بین دو تیم هلند و سنگال هم 12 دقیقه 49 ثانیه وقت اضافه داشت.

-این عدد برای آخرین بازی روز دوم، بازی ولز و امریکا 14 دقیقه و 34 ثانیه بود.

 

با تمام این موضوعات، باید دید داوران و فیفا، تصمیمی نسبت به شرایط اوقات اضافی می‌گیرند، یا هر بازی از جام‌جهانی 2022 قطر به مانند چهار بازی ابتدایی، بالای 100 دقیقه برگزار می‌شود.

گزارش: کیا صادری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز