خبرگزاری کار ایران

سه شیرها هرکاری دل‌شان خواست کردند...

رکوردهای به ثبت رسیده در بازی ایران و انگلیس

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۸۷۸

تیم ملی ایران در دیدار نخست خود مقابل انگلیس، با نتیجه غیرقابل پیش‌بینی 6-2 از حریف سرسخت خود، انگلیس شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دومین دیدار از جام‌جهانی 2022قطر، با نتیجه‌ای عجیب و دور از انتظار به پایان رسید. انگلیس با شش گل ایران را نقره داغ کرد. این بازی که حواشی به نسبت زیادی داشت، محل رخ دادن چند رکورد جالب هم بود.

 

اولین حاشیه این بازی در دقایق ابتدایی نیمه اول و بعد از برخورد شدید علیرضا بیرانوند و مجید حسینی، در دقیقه 8 بازی به وقع پیوست؛ جایی که کادر پزشکی ایران، نزدیک 10 دقیقه تلاش کردند تا بیرانوند را به شرایط بازی برگرداند ولی این تلاش بی‌فایده بود و سنگربان اول ایران، با مصدومیت زمین بازی را ترک کرد.

انگلیس که دقایق ابتدایی بازی با داشتن 81% مالکیت توپ، یک رکورد در بازی‌های گروهی از خود به جای گذاشت، بعد از مصدمیت بیرانوند و توقف چند دقیقه‌ای بازی، تمرکز خود را از دست نداد و در دقیقه 31 توسط جود بلینگهام، هافبک 19ساله باشگاه دورتمند، به گل اول رسید. بلینگهام با ضربه سری که به تور دروازه ایران چسباند، به جایگاه دوم جوان‌ترین گلزنان تیم ملی انگلیس در جام‌جهانی رسید.

بعد از گل دقیقه 31، تیم ملی انگلیس همچنان نبز بازی را در دست داشت و با ارسال از روی نقطه کرنر و پاس با سر هری مگوایر، باکایو ساکا با یک والی دیدنی گل دوم سه‌شیرها را در دقیقه 43 وارد دروازه سید حسین حسینی کرد. ساکا هم به مانند بلینگهام، نام خود را در لیست جوان‌ترین گلزنان انگلیس در تاریخ جام‌جهانی به ثبت رساند.

رکوردهای به ثبت رسیده در بازی ایران و انگلیس

بعد از گل دوم تماشایی ساکا، تمرکز تیم ملی ایران به طور کامل از دست رفته بود و انگلیسی‌ها از همین موضوع برای به ثمر رساندن گل سوم استفاده کردند؛ فرار هری کین از سمت چپ خط دفاعی ایران و ارسال تیز او توسط رحیم استرلینگ روی تیر یک قطع شد و انگلیس در دقیقه 45+1 با سه گل از ایران جلو افتاد.

در ابتدای نیمه دوم همچنان ایران در شرایط خوبی نبود و بعد از گذشت حدود 15دقیقه، باکایو ساکا بار دیگر موفق شد دروازه ایران را باز کند. ساکا با چند دریبل و سر توپ، دفاع ایران را به هم ریخت و با یک بقل پای ساده دروازه حسینی را برای بار چهارم باز کرد.

از سوی دیگر تعویض‌های کی‌روش مقداری شرایط بازی ایران را بهتر کرده بود و در دقیقه 65، علی قلی‌زاده با یک پاس دیدنی مهدی طامی را در موقعیت گل قرار داد و مهدی بدون ضرب اضافه‌ای به توپ، با یک شوت سرضرب دروازه انگلیس را گشود تا یکی از گل‌های خورده را برای ایران جبران کند.

در دقیقه 70 مسابقه، انگلیس چند تعویض انجام داد، از جمله ورود مارکوس راشفورد به ترکیب؛ راشفورد بعد از 49 ثانیه که از حضورش در زمین بازی گذشته بود، موفق شد دوازه ایران را برای بار پنجم باز کند و سومین گل زود هنگام بعد از ورود به زمین به عنوان یار تعویضی را به ثمر برساند.

رکوردهای به ثبت رسیده در بازی ایران و انگلیس

انگلیسی‌ها در دقیقه 90 و روی فرار کالوم ویلسون، در شرایط چند به تک با حسین حسینی قرار گرفتند و ویلسون پاس داد، تا جک گریلیش ایران را شش‌تایی کند.

البته این پایان کار نبود و به مانند نیمه اول، نیمه دوم نیز دقایق زیادی وقت اضافه داشت و در همین اوقات اضافه، ایران با کمک وار یا همان کمک‌داور ویدئویی، صاحب ضربه پنالتی شد. مهدی طارمی با گل کردن پنالتی خود به سه رکورد منحصر به فرد دست پیدا کرد؛ اولین بازیکن آسیایی که در جام جهانی موفق به بریس(دبل) می‌شود، اولین بازیکن ایرانی که در یک بازی دو گل به ثمر می‌رساند و اولین بازیکن ایرانی که در یک جام‌جهانی بیش از یک گل برای ایران به ثمر می‌رساند.

رکوردهای به ثبت رسیده در بازی ایران و انگلیس

دیدار برابر انگلیس، بازی بود که به این زودی‌ها از یاد ایرانی‌ها نخواهد رفت و اصلی‌ترین امید دوست داران فوتبال باید به این باشد که در دو دیدار بعدی مقابل ولز و امریکا، نتیجه مطلوبی به دست آید و ایران شانس صعود از گروه را داشته باشد.

 

گزارش: کیا صادری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز