خبرگزاری کار ایران

محمدباقر نوبخت:

نباید از بودجه یکساله انتظار معجزه داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۴۶

از بودجه یکساله نباید انتظار معجزه داشت که همه مشکلات و نابرابری‌های گذشته را حل کند و آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۸۶ درصد از مردم این شیوه از کار دولت را سنجیده می‌دانند.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور صبح امروز(چهارشنبه ۲۷ آذرماه) در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه به وضعیت بودجه سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: رقم بودجه عمومی کشور طبق لایحه بودجه سال آینده بالغ بر ۱۹۴ هزار میلیارد تومان بسته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ در حدود ۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد، اظهار داشت: بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان از بودجه سال۹۳ دولت در بخش عمرانی است که این مقدار نسبت به بودجه سال ۹۲ در حدود۵۶ هزار میلیارد تومان کاهش را نشان می‌دهد.

معاون برنامه ریزی رییس جمهور بیان داشت: از بودجه ۵۶ هزار میلیارد تومانی سال گذشته تاکنون تنها موفق شده‌ایم که ۶ هزار میلیارد آن را پرداخت کنیم و سعی داریم که این رقم را تا پایان سال به ۱۱ هزار میلیارد تومان برسانیم و بین دستگاه‌های متولی توزیع کنیم.

نوبخت تاکید کرد: بیش از ۲۹۰۶ طرح نیمه تمام در کشور داریم که اگر این ۳۷ هزار میلیارد تومان را بین آن‌ها توزیع می‌کردیم درصد کمی به پیشرفت این طرح‌ها اضافه می‌شد و هیچکدام به بهره برداری نمی‌رسید و سال آینده حداقل به میزان نرخ تورم به هزینه این طرح‌ها اضافه می‌شد.

معاون برنامه ریزی رییس جمهور با اشاره به اینکه به این نتیجه رسیده‌ایم که اعتبارات عمرانی را به شیوه دیگری توزیع کنیم، گفت: طرح‌های عمرانی را به سه بخش طرح‌های با پیشرفت صفر تا ۲۰ درصد، ۲۰ تا ۸۰ درصد و بالای ۸۰ درصد تقسیم کرده‌ایم و عمده تمرکز اختصاص اعتبارات عمرانی را به طرح‌های با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد داده‌ایم.

وی اضافه کرد: براساس برنامه زمانبندی شده تا پایان سال ۹۳ می‌توانیم ۱۸۴ طرح که پیشرفت ۸۰ درصد داشته‌اند را به بهره‌برداری برسانیم.

نوبخت تاکید کرد: در توزیع ۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی علاوه بر طرح‌های با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد چند اولویت دیگر از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری، آب‌های مرزی و مشترک و طرح‌های دفاعی و امنیتی نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی بیان داشت: از بودجه یکساله نباید انتظار معجزه داشت که همه مشکلات و نابرابری‌های گذشته را حل کند و آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۸۶ درصد از مردم این شیوه از کار دولت را سنجیده می‌دانند.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: برخی که معتقدند این بودجه براساس قرارداد ژنو بسته شده است، اما اینطور نیست. البته با این وجود خود را برای بد‌ترین شرایط ممکن آماده کرده‌ایم.

نوبخت اذعان داشت: به هیچ وجه بودجه را غیر شفاف نبسته‌ایم و بودجه کاملا شفاف است و از آن دفاع می‌کنیم و باید گفت که این لایحه؛ یک پیشنهاد است و از نظر نمایندگان نیز برای رفع نقاط ضعف آن استفاده می‌کنیم.

وی گفت: بیش از ۲۰ میلیارد دلار و ۱۰هزار میلیارد تومان نیز در صندوق توسعه ملی داریم که می‌توانیم برای فعال شدن بخش خصوصی از آن استفاده کنیم.

معاون برنامه ریزی رییس جمهوری با اشاره به اینکه سهم اعتبارات عمرانی کرمانشاه ۲.۸۵ درصد کل اعتبارات عمرانی استان‌های کشور است، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای حل مشکل چنین مردمی که همواره و پیوسته از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی حفاظت کرده‌اند به‌کار گرفته‌ایم و در این زمینه تدبیر و طراحی برنامه‌های تاثیرگذار داریم.

نوبخت با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در هشت سال جنگ تحمیلی دچار عقب ماندگی‌های بسیاری شده است، گفت: باید با همدلی و تلاش دوچندان زمینه‌های توسعه و ارتقا همه جانبه کرمانشاه را در آینده‌ای نزدیک فراهم کنیم.

وی افزود: در روزهای آینده برای تخصیص اعتبارات لازم به پروژه‌هایی که بهره برداری آن‌ها در خدمت رسانی به مردم موثر است، نماینده‌ای به استان کرمانشاه خواهیم فرستاد.

معاون برنامه ریزی رییس جمهور در پایان سخنان خود اعلام کرد: این دولت به پروژه‌های مصوب در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه نگاه ویژه‌ای دارد و تلاش داریم که اعتبار این پروژه‌ها به صورت کامل تخصیص یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز