خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست گزارش داد:

اصرار آمریکا به اوکراین برای بازگشتن به میز مذاکرات با روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۱۲۰

واشنگتن پست گزارش داد دولت آمریکا اوکراین را تحت فشار قرار می دهد تا از موضع فعلی خود در امتناع از مذاکرات دست بردارد.

به گزارش ایلنا به نقل از لوفیگارو، واشنگتن پست گزارش داد دولت آمریکا اوکراین را تحت فشار قرار می دهد تا از موضع فعلی خود در امتناع از مذاکرات تا زمان برکناری «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه از سمت خود دست بردارد.

به گزارش واشنگتن پست، با نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای و با زیر سوال رفتن بیشتر کمک‌ها به کی‌یف، طبق گزارش ها، دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا بر اوکراین فشار می‌آورد تا از مذاکرات عقب‌نشینی نکند.

بنا به این گزارش، ایالات متحده مصمم است که اوکراین را به هر قیمتی برای مذاکره سوق دهد. واشنگتن اما در عین حال مایل است که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین موضع خود را در زمینه عدم پذیرش مذاکره تا زمان کناره‌گیری پوتین کنار بگذارد.

برای ایالات متحده، این میانجیگری با هدف اطمینان از حمایت اوکراین از کشورهای مردد است که کمتر و کمتر به دامن زدن به یک جنگ طولانی مدت علاقه دارند.

به گفته مقامات آمریکایی، تمایل رئیس‌جمهوری اوکراین برای مذاکره نکردن تا زمانی که همتای روسی او در راس امور است، بسیاری از کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین و همچنین در اروپا را نگران می‌کند و اثرات آن بر حوزه سئخت و غذا بیشتر و بیشتر حس می‌شود. 

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به واشنگتن پست گفت: «خستگی از اوکراین برای برخی از شرکای ما یک واقعیت است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز