خبرگزاری کار ایران

برداشت دلار سبز با کاشت گردو ژنوتیپ رویال

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۲۵۷

تنها راه حفظ و افزایش دارایی، سرمایه گذاری می‌باشد. امروزه روش های گوناگونی برای سرمایه گذاری وجود دارد. اما اگر قطعه زمینی دارید و علاقه مند به باغداری هستید می توان گفت احداث باغ گردو ژنوتیپ بهترین و کم ریسک ترین روش سرمایه گذاری می‌باشد.

چرا نهال گردو ژنوتیپ رویال در میان تنوع نهال های گردو پرفروش تر و محبوب تر می‌باشد. زیرا پرورش نهال گردو ژنوتیپ در واقع پرورش دلار سبز می‌باشد. شاید با شنیدن این جمله متعجب شدید اما اگر در ادامه مقاله با ما همراه باشید هضم این جمله برایتان آسان تر خواهد شد.

برای اینکه باغ گردوی شما بیشترین بازدهی را داشته باشد و به نتیجه دلخواهتان برسید باید نهالی انتخاب کنید که از هر لحاض برتر و بهتر باشد. علاوه بر برتریت، نهال گردو را سازگار با اقلیم منطقه انتخاب کنید تا به مطلوب ترین نتیجه برسید. با توجه به مزایای باغ گردو و کم دردسر بودن درخت ان، درخت گردو را تبدیل به پر طرفدارترین درخت کرده است

بی شک آغاز هر کاری نیازمند صرف هزینه است اما خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال با توجه به خصوصیات برتری که دارد با کمترین هزینه شما را به در آمد میلیاردی می رساند.

درختان گردویی که قبلاً کشت کرده‌اید دچار سرمازدگی میشوند؟ پابلند هستند و چیدن محصولشان دردسرساز است؟ با وجود جثه ی عظیمی که دارند باردهی قابل توجهی ندارند؟ محصول آن ها سنگی بوده و بازار فروش خوبی ندارد؟ منطقه شما دارای سرمای ناگهانی بهاره می‌باشد و شاتون های درختان گردو را سیاه و از بین میبرد؟ مغز گردوهای شما کامل پر نمی‌شود ؟ ارقام خارجی کاشته اید و چربی مغز آنها کم بوده و مزه جالبی ندارد؟ با وجود تمامی این مشکلات بازهم به باغداری مخصوصا احداث باغ گردو علاقه مند هستید؟ رویال نهال با تولید گردو ژنوتیپ رویال تمامی این مشکلات باغداری گردو را حل کرده، چرا می‌گوییم با احداث باغ گردو ژنوتیپ با خیال آسوده باغداری کنید؟ برای دریافت سوال خود در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اولین و مهم ترین ملاک برای داشتن باغ گردوی اقتصادی انتخاب رقم سازگار با اقلیم هر منطقه می باشد. بیشتر ارقام گردوهای ایرانی و خارجی محدودیت سطح ارتفاع از دریای آزاد را دارند به این صورت که میتوان گفت اکثریت ارقام از سطح ارتفاع ۵۰۰ تا ۱۸۰۰ جواب میدهند پس در مناطق جلگه ای یا در مناطق خیلی سردسیر و کوهستانی مشکلاتی برایشان پیش می‌آید.

اما گردو ژنوتیپ رویال را با توجه به اینکه از سطح ارتفاع ۰تا ۳۴۰۰ عملکرد دارد و در اکثریت نقاط ایران اعم از نیمه گرمسیر،نیمه سردسیر و سردسیر کشت کرد. گردو ژنوتیپ رویال در سردترین روزهای سال تا منفی 25درجه و در گرم ترین روز های سال تا ۴۵ درجه را متحمل است.

دغدغه باغداران گردو در مناطق کوهستانی، سرمازدگی نهال های گردو در زمستان و سرمازدگی جوانه های گردو در سرمای بهاره می‌باشد. اما با توجه به اینکه محصول گردو ژنوتیپ رویال بر خلاف ارقام خارجی چون چندلر در اواخر تابستان قابلیت برداشت را دارد و زود خزان محسوب می شود، در اواخر پاییز یا زمستان دچار سرمازدگی نخواهد شد البته این رقم بعد از برداشت محصول نیازمند به آبیاری نمیباشد پس مدیریت آبیاری باغ گردو بسیار حائز اهمیت می باشد.رقم گردو ژنوتیپ رویال در فصل بهار بسیار دیربرگ و گل می دهد و در مقابل سرمای بهاره نیز مقاوم می باشد گلدهی ان با توجه به شرایط اب و هوایی منطقه از اردیبهشت تا خرداد ماه می باشد.رقم گردو ژنوتیپ رویال در میان انواع ارقام گردو کاملا دیرگل می باشد حتی زمان گادهی ان از رقمی چون پدرو 20 روز دیرتر می باشد.

بعداز انتخاب رقم سازگار با منطقه، با توجه به سرمایه گذاری و صرف زمان حتما باید روی رقم گردویی سرمایه گذاری کنید که بازار فروش بهتری خواهد داشت که دارای محصول درشت و با کیفیت باشد(دارای مغز روشن و طعم و مزه ی عالی باشد) تمامی این خصوصیات یکجا در گردو ژنوتیپ رویال خلاصه شده است. محصول گردو ژنوتیپ  دارای ۱۵ الی ۱۶ گرم وزن می باشد و با توجه به اینکه اصلاح شده ی ارگانیک می باشد درصد چربی فوق العاده بالایی دارد و مغز آن دارای رنگ روشن و بسیار خوش طعم بوده و به همین دلیل امروزه محصول آن در بازار به عنوان گران قیمت ترین گردو به فروش می‌رسد.

برداشت دلار سبز با کاشت گردو ژنوتیپ رویال

با توجه به زودبازده بودن درختان گردو ژنوتیپ رویال و گران بودن محصول آن شما میتوانید در عرض ۴ سال به در آمد اقتصادی برسید. باردهی گردو ژنوتیپ رویال از سال اول و دوم به حالت نوبرانه می‌باشد و از سال چهارم بیشتر می شود. محصول آن به حالت خوشه ای بوده، خوشه های ان به حالت 4یا5 تایی می باشند و به همین دلیل اندازه گردو ها درشت و بازار پسند هستند. درختان گردو ژنوتیپ رویال بسیار پربار می باشند و هر درخت آن در زمان بلوغ ۵۰ الی ۷۰ کیلو بار خشک با پوست کاغذی می‌ دهد پوست گردو ژنوتیپ با فشار دست به راحتی شکسته می شود و مغز ان به اسانی از پوسته چوبی ان جدا می شود.

درخت بالغ گردو ژنوتیپ رویال 4 تا 5/4 ارتفاع می گیرند و پا کوتاه محسوب می شوند این گردو مثل گردوهای محلی تا ۲۰ متر ارتفاع نمیگیرد و در هنگام برداشت محصول و سم پاشی مشکلات فراوانی برای باغداران به وجود نمی آورد اما با کاشت گردو پاکوتاه گردو ژنوتیپ رویال دیگر این مشکل برای شما عزیزان حل خواهد شد.با توجه کوتاه بودن ان ،تاج درخت گسترده می شود و هر درخت حداقل باید 6 متر با درخت بعدی فاصله داشته باشد تا ریشه درخت به راحتی بتواند رشد کند و شاخ و برگ ان در هنگام فتو سنتز دچار مشکل نشوند اصولی ترین فاصله استاندارد برای کاشت این گردو6*7 می باشد.

یکی دیگر از برتری های گردو ژنوتیپ رویال نسبت به دیگر ارقام اصلاح شده خصوصیت خود گرده افشان بودن گردو ژنوتیپ می‌باشد. گردو ژنوتیپ رویال بر خلاف  ارقام دیگر گردو خود گرده افشان بوده و به صورت تک پایه میتوان کشت کرد و نیازی به رقم گرده افشان ندارد به دلیل این خصوصیت گردوهای این درخت توپر بوده و مغز گردو ها به هیچ عنوان پوچ نمی‌شوند.

برداشت دلار سبز با کاشت گردو ژنوتیپ رویال

با این همه مزیت شاید شما عزیزان فکر کنید که این گردو تراریخته می باشد اما این جمله در مورد گردو ژنوتیپ رویال به هیچ عنوان درست نمیباشد. گردو ژنوتیپ رویال کاملا به صورت ارگانیک اصلاح شده محسوب میشود و هیچ گونه ضرر و زیانی برای سلامتی شما ندارد. گردو ژنوتیپ رویال داری عمر بالای ۱۰۰سال می باشد و در اکثریت خاک ها)خاک های شنی و لومی) و آب و هوای مناطق ایران سازگاری دارد. گردو ژنوتیپ رویال اولین بار  توسط شرکت رویال نهال مهندس آرمین قاسمی زیر نظر کارشناسان رویال نهال تولید و اصلاح گردیده.شرکت رویال نهال دارای 3 هکتار باغ گردوی ژنوتیپ می باشد که درختان ان 10 ساله می باشند.این درختان سال اوری ندارد یعنی هر ساله بار می دهند و هر ساله از هر هکتار 8 تن محصول خشک برداشت می شود،قیمت محصول ان امروزه در بازار از 200 تا 250 هزار تومن متغییر است.

تمامی نهال های این نهالستان تحت نظارت جهاد کشاورزی میاندواب و دارای گواهی بهداشت می باشد. رویال نهال برای خریدتان فاکتور ثبتی صادر و اصالت نهال ها را تضمین می نماید برای خرید نهال گردو (حداقل ارسال 20اصله) با شماره های زیر تماس بگیرید.

09141811520

09201811520

09011811520

09021811520

09301811520

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز