خبرگزاری کار ایران

خرید نهال گردو از نهال کار نمونه کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۹۰۰

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت در حیطه کشاورزی احداث باغ گردو می‌باشد. گردو جز درختانی می‌باشد که نیازمند به اب و هوای مدیترانه‌ای دارد تا 20- درجه را هم تحمل می‌کند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌توان با خرید نهال گردو سردسیری در مناطق کوهستانی هم اقدام به احداث باغ گردوی تجاری کرد.

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت در حیطه کشاورزی احداث باغ گردو می‌باشد. گردو جز درختانی می‌باشد که نیازمند به اب و هوای مدیترانه‌ای دارد تا 20- درجه را هم تحمل می‌کند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌توان با خرید نهال گردو سردسیری در مناطق کوهستانی هم اقدام به احداث باغ گردوی تجاری کرد. 

خرید نهال متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه یکی از مهم ترین قسمت احداث باغ محسوب می‌شود. از ان جا که در مناطق کوهستانی ممکن است یخبندان و سرما به درختان گردو آسیب جدی وارد ‌کند نوع رقم گردو حتما باید متناسب و سازگار با منطقه سردسیری باشد. بهترین گزینه برای خرید نهال گردو سردسیری نهال فرنور و ژنوتیپ رویال می‌باشد. در این زمینه نباید به صرفه جویی فکر کنید زیر این هزینه در اینده  نچدان دور برگشت پذیر می‌باشد. برای خرید بهترین و مناسب ترین نهال گردو برای منطقه سردسیر هزینه‌ای معادل 150 الی 180 تومن باید در نظر داشته باشید البته قیمت نها گردو با توجه به نوع رقم، سن و لیبل دار بودن نهال متفاوت می‌باشد در ادامه با گردو های پیشنهادی نهالستان آشنا شوید.

نهال گردو فرنور:

اگر منطقه ا‌ی که قصد احداث باغ گردو را دارید سردسیر یا معتدل می‌باشد و اگر به این باغ  به عنوان یک پروژه فکر می‌کنید و می‌خواهید از این باغ در امد اقتصادی داشته باشد بهتر است روی گردو فرنور سرمایه گذاری کنید شما باغدار عزیز می توانید با خرید نهال گردو فرنور در عرض 3 سال بعد از احداث باغ گردو به در امد اقتصادی برسید گردو فرنور منشا فرانسوی دارد و مقاومت بالایی در برابر سرما دارد و جز گردو‌های دیرگل و پربار می‌باشد درست است که مقاومت بالای فرنور در برابر سرما این مزیت را دارد که شما باخیال راحت بتوانید ان را در مناطق سردسیر بکارید اما بهتر است بدانید این گردو تا سطح ارتفاع 1800 بهترین عملکرد را دارد و در ارتفاع بالا تر از این مقدار متاسفانه عملکرد خوبی از خود نشان نداده و دچار سرمازدگی شده‌است پس توصیه می‌شود در مناطقی که سطح ارتفاع از 300 تا 1800 می‌باشد اقدام به خرید نهال گردو فرنور بکنید. برای ارتفاعات بالای 1800 ارقام مناسب دیگری می‌باشد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

اما در ادامه باید گفت گردو فرنور به دلیل زود بازده بودن ومحصول کاغذی داشتن جز ارقام اقتصادی محسوب می‌شود این گردو از سال اول و دوم شروع به باردهی می‌کند. گردو فرنور دارای عمر مفید بالای  100 سال می‌باشد. البته عوامل متعددی از جمله آبیاری به موقع، هرس و سم پاشی در بالا یا پایین بودن این عدد موثر است درخت گردو فرنور نسبت به ابیاری نیز بسیار حساس می باشد در واقع میتوان گفت جز درختان کم توقع می‌باشد اما رسیدگی به گردو فرنور حتما باید مرتب ‌باشد.

توجه به محل کاشت و اقلیم جغرافیایی درخت گردو فرنور بسیار ضروری است اگر نیاز سرمایی این گردو تامین نشود عملکرد این گردو افت می کند نیاز سرمایی گردو فرنور 300 تا 600 ساعت می‌باشد و اگر این نیاز سرمایی برطرف نشود عملکرد این گردو کاهش می یابد.قبل از اقدام به خرید نهال گردو شرایط اقلیمی منطقه خود را بررسی کنید.

نهال گردو ژنوتیپ رویال:

گردو ژنوتیپ رویال سال آوری ندارد. در واقع هر سال باردهی دارد گردو ژنوتیپ رویال مناسب مناطق کاملا سردسیر و کوهستانی می‌باشد. از انجا که گردو ژنوتیپ کاملا دیرگل و دیربرگ ده می‌باشد، حتی دیرگل تر از ارقام خارجی به طوری که 25 روز دیر تر از ارقام چندلر و فرنور شروع به گلدهی  می‌کند. گردو ژنوتیپ رویال از سطح ارتفاع 300 تا 3000 متر از سطح دریا بهترین عملکرد را دارد و کاملا مناسب برای هر مناطق کوهستانی و سردسیر و یخبندان می‌باشد. گردو ژنوتیپ رویال در سردترین نقاط کشور مانند : اردبیل، اذربایجان، کردستان و لرستان بهترین و بیشترین باردهی را داشته است.

یکی از عوامل برتریت این نهال در مناطق یخبندان جوانه‌دهی و شاتون‌دهی ان بعد از سرمای بهاره می باشد به این ترتیب که اگر به احتمال کم در اردیبهشت این نهال دچار سرمازدگی شود امکان جوانه زنی مجدد را دارد. و این خصوصیات باعث هر سال یاری ان شده است. با این حساب می‌توان گفت  با خرید نهال گردو ژنوتیپ و کشت ان در مناطق سردسیر با خیال اسوده می توانید اقدام به سرمایه گذاری روی باغ گردو بکنید.

خرید نهال گردو از نهال کار نمونه کشور

گردو ژنوتیپ رویال علاوه بر مزیت مهم دیرگل بودن جز درختان پربار  می باشد به طوری که در هر بند 10 الی 30عدد گردو می دهد،گردو ژنوتیپ رویال از سال اول باردهی دارد اما برای رشد بهتر نهال توصیه می شود سال های اول و دوم بار ان حذف گردد این گردوی سردسیری از سال چهارم اقتصادی می شود وبعد از بالغ شدن باردهی ان به بالای 10تن در هکتار می رسد درواقع می توان گفت این تناژدهی تقریبا 2برابر ارقام خارجی محسوب می شود محصول گردو ژنوتیپ دارای ساز بازارپسند و درشت می باشد گردو ژنوتیپ رویال کاملا توپر می باشد و هیچ کدام از گردوها تو خالی و پوچ نیستن  ومغز این گردو به راحتی از پوست چوبی ان جدا می شودو این مزیت به دلیل خاصیت اپومیکسی ان می باشد به این صورت که گل های نر و ماده روی یک پایه تشکیل می شود و نیازمند به پایه گرده افشان نمی باشد.گردو ژنوتیپ رویال ارتفاع زیادی نمی گیرد و جز ارقام پاکوتاه محسوب می شود  و این عامل سبب راحت تر چیده شدن گردو می شود  و در اخر یه خبر خوب برای باغداران گردوزنوتیپ دارم ،گردو ژنوتیپ  نسبت به ارقام خارجی در برابر بیماری ها و افات کاملا مقاوم است و نیازمند به سمپاشی و مراقبت خاصی ندارد.

نکاتی که قبل خرید نهال گردو باید دقت کنید:

سن و قد نهال گردو جز اولین نکاتی می باشد که قبل از خرید باید دقت کنید بهترین سن نهال گردو جهت جابه جایی 1 تا3 سال می باشد. نهال های خیلی جوان و نهال های مسن اصلا برای احداث باغ مناسب نیستن

  • دقت کنید نهال گردو را از جایی خریداری کنید که دارای گواهینامه اصالت و بهداشت باشند.
  • ساقه نهال گردو بدون انشعاب و مستقیم باشد.
  • ریشه نهال رطوبت دار و شاداب باشد و دارای بریدگی و شکستگی نباشند.
  • اندام هوایی از جمله پوست نهال الوده و بیمار نباشد
  • و در اخر نهال پرریشه باشد و ظاهری صاف و کشده داشته باشد و چند شاخه نباشد

توجه داشته  باشید باغی که با نهال های سالم و به دور از الودگی ها ایجاد می شود کود و سم کمتری می طلبد پس حتما سعی کنیم با انتخاب نهال اصیل و سالم و رعایت نکاتی که گفته شد در کوتاه ترین زمان بیشترین درامد را داشته باشیم.

خرید نهال گردو از نهال کار نمونه کشور

گردو ژنوتیپ رویال اولین بار توسط نهالستان رویال نهال به مدیریت آرمین قاسمی تولید و به اسم این شرکت ثبت شده است و همچنین در سال1390 به عنوان نهال کار نمونه کشور معرفی گردیده است مفتخریم که توانسته‌ایم با تولید بهترین گردو سردسیری بخش عمده ای از مشکل شما باغداران عزیز را حل کنیم قبل از اقدام به خرید نهال گردو با کارشناسان رویال نهال ارتباط برقرار کنید تا بهترین رقم گردو را انتخاب کرده و با خیال آسوده اقدام به احداث باغ نمایید. نهالستان رویال نهال با دارا بودن مجوز از جهاد کشاورزی، ضمانت بازگشت نهال را می‌پذیرد.

جهت خرید نهال با شماره 09141811520 تماس بگیرید و یا از سایت nahal110.ir دیدن نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز