خبرگزاری کار ایران

گزارش ضدایرانی مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۰۸۱

مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده در گزارشی به کمیته اطلاعات مجلس سنای این کشور، از تداوم تهدیدهای ایران علیه اسرائیل و آمریکا خبر داد.

به گزارش ایلنا، «آوریل هاینز» مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده در گزارشی به کمیته اطلاعات مجلس سنای این کشور، از تداوم تهدیدهای ایران علیه اسرائیل و آمریکا خبر داد.

هاینز، با ارائه گزارش سازمان اطلاعات آمریکا از ارزیابی تهدیدها در سال۲۰۲۳ گفت که ایران همچنان به تهدیدهای خود علیه منافع آمریکا ادامه می‌دهد.

وی مدعی شد که ایران با توسعه برنامه‌های موشکی، پهپادی و از طریق هم‌پیمانان منطقه‌ای خود از جمله حزب‌الله همچنان بزرگ‌ترین کانون بی‌ثبات کننده در منطقه به‌شمار می‌رود.

هاینز درباره اسرائیل نیز گفت که تهدید ایران از طریق موشک‌ها، پهپادها و حمایت این کشور از حزب‌الله و دیگر گروه‌های نیابتی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «ایران با توسعه برنامه هسته‌ای خود و تداوم اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده خود در خاورمیانه، هم اسرائیل و هم آمریکا را تهدید می‌کند».

این مقام آمریکایی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران گفت که اقدام‌های هسته‌ای ایران که «دیگر با توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به برجام» قابل‌ مهار نیست و همچنین پیشرفت «فعالیت‌های تحقیق و توسعه» جدید آن، این کشور را به [توانایی] ساخت تسلیحات هسته‌ای نزدیک‌تر کرده است و چنانچه تصمیم بگیرد، قادر به ساخت سلاح هسته‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز