خبرگزاری کار ایران

کارانه پرستاران همچنان ناچیز است!

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۴۰۱

یک پرستار گفت: هنوز کارانه پرستاران در مواردی زیر یک میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالیکه قرار است به همین زودی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای پرستاران بخش دولتی اجرایی شود، هنوز بسیاری از مطالبات قبلی برآورده نشده است. اسدی (پرستار یکی از بیمارستان‌های استان تهران) در این رابطه با تاکید بر لزوم بازنگری در تعرفه‌گذاری و عادلانه شدن نظام تعرفه‌ها می‌گوید: هنوز در ارتباط با کارانه‌های پرستاران به وعده‌هایی که داده بودند، عمل نکردند.

او می‌افزاید: کارانه پرستاران که در سال ۹۷ به ادعای مسئولان وزارت بهداشت حداقل باید ۸۰۰ هزار تومن می‌بود، همچنان زیر این مبلغ پرداخت می‌شود؛ ما همچنان شاهد کارانه‌های زیر یک میلیون تومان در بسیاری از بیمارستان‌های کشور هستیم؛ پرستارانی هستند که برای یک ماه کار، کمتر از یک میلیون تومان کارانه می‌گیرند؛ این در حالیست که مسئولان نظام پرستاری مدعی شده‌اند در سال جدید باید کارانه پرستاران حداقل سه میلیون باشد.

به گفته‌ی این پرستار، مبالغ ناچیز کارانه واقعاً ناعادلانه و خلاف تمام معیارهای حقوقی و مزدی‌ست؛ متاسفانه فقط با الفاظ بازی می‌کنند؛ تعرفه‌گذاری را نیز به همین ترتیب قصد دارند اجرایی کنند.

اسدی در پایان به نزدیک بودن روز پرستار اشاره می‌کند و می‌گوید: ما انتظار داریم کارانه‌ها حداقل سه میلیون تومان باشد؛ در عین حال بایستی نظام تعرفه‌ها با مشارکت نمایندگان واقعی پرستاران به روزرسانی شود؛ غیر از این باشد هیچ عایدی برای جامعه‌ی پرستاری کشور نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز