خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی :

جوانان و نوجوانان مشتریان اصلی ماده مخدر گل هستند/ پلیس موادمخدر اطراف مدارس را بررسی می کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۴۰۳

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: متاسفانه بخشی از جوانان به این دلیل که استفاده از گل، فرد را معتاد و درگیر نمی‌کند، فریب خورده و درگیر اعتیاد می‌شوند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اشاره به اینکه تنها راه مبارزه با موادمخدر تقویت حوزه فرهنگی و پیشگیری است که بیشترین اثرگذاری را دارد،گفت: در کمیته مقابله با مواد مخدر استان، امسال مانند سال‌های گذشته مصوب شده که پلیس موادمخدر اطراف مدارس و دانشگاه‌ها را بررسی کرده و محیط را از وجود خرده‌فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر پاک سازی کند. این طرح هم شامل افرادی می‌شود که در محیط مستقر هستند و هم عطاری‌ها و مراکز توزیع موادمخدر را در بر دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نرخ شیوع اعتیاد در استان را ۲.۷ درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت شیوع در استان مورد تایید نیست، اما شرایط نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر است. میزان میانگین شیوع اعتیاد در کشور ۵.۶ درصد گزارش شده است. همچنین شیوع موادمخدر بین زنان معمولا از سن ۱۵ الی ۶۴ سال است.

وی افزود:  هنوز مواد سنتی، بیشترین مصرف را در کشور و استان دارد، اما متاسفانه وزنه موادمخدر به سمت مواد صنعتی در حال تغییر است. مواد صنعتی آسیب بیشتری را دارد، این مواد توهم‌زا و محرک بوده و خیلی از جرایمی که اتفاق می‌افتد پس از مصرف مواد مخدر صنعتی رخ داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان اینکه ماده مخدر گُل بین جوانان و نوجوانان بیشترین شیوع را دارد، ادامه داد: یکی از موضوعات جدی که اکنون در مصرف ماده مخدر گُل مطرح است، تبلیغات نادرست با این محتواست که این ماده اصلا مخدر نیست؛ متاسفانه بخشی از جوانان به همین دلیل که استفاده آن، فرد را معتاد و درگیر نمی‌کند، فریب خورده و درگیر اعتیاد می‌شوند.

صالحی بیان کرد: اگر قرار است در زمینه پیشگیری اتفاقی در کشور بیفتد باید تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی، مردم و رسانه‌ها پای کار باشند. باید همانطور که هجمه برای اعتیاد جوانان داریم به همان اندازه برای پیشگیری و مقابله نیز هجمه داشته باشیم.

وی نقش رسانه‌ها را در کاهش شیوع موادمخدر موثر دانست و تصریح کرد: هرچه تبلیغات در زمینه عوارض اعتیاد به موادمخدر بیشتر منتشر شود می‌توان در زمینه پاکسازی بهتر کار کرد. رسانه‌ها با انتشار اخبار موثق در زمینه عوارض منفی ابتلاء به موادمخدر می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

صالحی اظهار کرد: در مجموع ۱۷۰ محله وجود دارد که ۱۷۰۰ نفر کادر آموزش پیشگیری از اعتیاد تربیت خواهند شد.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که جوانان به سمت مواد مخدر می‌روند عدم خودباوری و عدم قدرت نه گفتن است به ویژه سن نوجوانان که بیشتر به این سمت گرایش پیدا می‌کنند. این موارد موضوعاتی است که توسط کادر تخصصی آموزش به جوانان و نوجوانان انتقال داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز