خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خبر داد:

شناسایی و معرفی کودکان مبتلا به سوء تغذیه به کمیته امداد/پوشش ۶۰هزار کودک در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۲۷۷

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: به منظور بهبود وضع تغذیه کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در خانوارهای نیازمند، دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال را اجرا می‌نماید.

به گزارش ایلنا، احمد اسمعیل‌زاده ضمن بیان این مطلب گفت: در این برنامه، کودکان مبتلاء به سوء تغذیه در برنامه مراقبت‌های ادغام یافته کودک سالم شناسائی و به کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی می شوند. در سال ۱۴۰۱، تعداد ۶۰ هزار کودک در این برنامه تحت پوشش قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی ادامه داد: پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی، کودک مبتلا تحت پوشش برنامه حمایتی قرار گرفته و مداخله های لازم برای بهبود وضعیت تغذیه‌ای وی انجام می شود. مراقبت‌های تغذیه‌ای به ویژه آموزش، مشاوره تغذیه و پیگیری توسط کارشناسان تغذیه مراکز خدمات جامع از اقدامات برنامه هستند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بررسی گزارش عملکرد این برنامه در سال ۱۴۰۰، بیانگر بهبودی ۵۸ درصد کودکان مبتلا به سوء تغذیه و آموزش بیش از ۹۰ درصد مادران در زمینه آموزش تغذیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز