خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

نبود معلم ورزش برای ۷ میلیون دانش‌آموز

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۰۸۳

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت حدود ۳۰ هزار معلم ورزش در سطح مدارس کشور، از کمبود معلم ورزش خبر داد و گفت که برای ۷ میلیون دانش آموز، معلم ورزش نداریم.

به گزارش ایلنا، «صادق ستاری‌فرد» با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان با میل و اشتیاق زنگ‌های ورزش را سپری می‌کنند، گفت: وقتی دانش آموزان وارد مدرسه می‌شوند سراغ معلم ورزش را می‌گیرند و با بودن او در مدرسه خوشحال می‌شوند. 

وی افزود: دانش‌آموز ما به این موضوع مهم گرایش دارد و زنگ ورزش موقعیت مهمی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های زندگی به دانش‌آموز و نهادینه کردنِ مهارت‌های زندگی است. 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش رشد اجتماعی، جامعه پذیری، رشد عاطفی دانش آموز و فواید سلامت محور را از جمله نکاتی دانست که از طریق معلمان تربیت بدنی به دانش‌آموزان منتقل می‌شود و خوشبختانه در این سال‌ها به ورزش توجه جدی شده است. 

ستاری‌فرد همچنین به کیفی‌سازی مسابقات ورزشی در مدارس اشاره کرد و گفت: اگر چه ۳۰ هزار معلم ورزش داریم، اما حدودا برای ۷ میلیون دانش آموز فاقد معلم ورزش هستیم. این هفت میلیون دانش‌آموز عمدتا مختص دوره ابتدایی هستند و در دوره متوسطه اول و دوم با چالش جدی روبه‌رو نیستیم. 

وی ادامه داد: کمتر مدرسه‌ای است که درس تربیت بدنی را به معلم غیرتخصصی بسپارد ولی هنوز چنین اقدامی صورت می‌گیرد؛ چون در یک منطقه آموزش و پرورش ممکن است فاقد معلم تربیت بدنی باشیم تا این درس را پوشش دهد. 

ستاری فرد با حضور در یک برنامه رادیویی گفت: درس تربیت بدنی جزو دروسی است که حتما باید معلم بالای سر دانش آموزان باشد چون دارای مسئولیت مدنی است و فعالیت‌ها به نحوی است که معلم باید بر دانش‌آموزان نظارت داشته باشد. 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال‌های اخیر نسبت به توانمندسازی آموزگاران برای تدریس تربیت بدنی اقدام شده است افزود: سازمان اداری و استخدامی محدودیت‌هایی پیش بینی کرده است که باید به فکر چاره‌ای دیگر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز