خبرگزاری کار ایران

هشدار برلین درباره طرح سقف قیمتی اروپا برای گاز

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۸۳۰

صدراعظم آلمان درباره اعمال طرح سقف قیمتی برای گاز طبیعی از سوی اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، اولاف شولتز در پارلمان آلمان گفت: این کشور خود را از وابستگی به گاز روسیه رها کرده و در تلاش است قیمت‌های انرژی را پایین بیاورد.

وی همچنین هشدار داد که سقف قیمتی اتحادیه اروپا برای گاز طبیعی خطر بازگشت قیمت‌ها به سطوح بالا را با خود به همراه دارد.

سخنان صدراعظم آلمان در حالی مطرح می‌شود که سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برای دومین بار در دو هفته گذشته در حال هماهنگی برای ملاقات به‌منظور کاهش قیمت انرژی هستند، این در حالی است که اختلاف‌ها بر سر اعمال طرح سقف قیمتی هنوز به قوت خود باقی است.

انتظار می‌رود ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا از یک شاخص قیمتی جایگزین برای گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) و خرید مشترک گاز حمایت کنند.

پس از اینکه روسیه عرضه گاز خود را در پی تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف کاهش داد، اعضای این اتحادیه درباره الزام و چگونگی تعیین قیمت گاز برای مهار تورم بالا و جلوگیری از رکود اختلاف‌نظر دارند.

در حالی که ۱۵ کشور از جمله فرانسه و لهستان به نوعی خواهان اعمال طرح سقف قیمتی هستند، آلمان و هلند به‌ترتیب بزرگ‌ترین اقتصاد و خریدار گاز اروپا و قطب بزرگ تجارت گاز اروپا به‌شدت مخالف هستند.

شولتز گفت: شکاف قیمت گاز تحمیلی از نظر سیاسی باعث می‌شود تولیدکنندگان گاز خود را در جای دیگری بفروشند، به این معنا که اتحادیه اروپا می‌تواند در نتیجه گاز کمتری دریافت کند.

وی افزود: اتحادیه اروپا باید با دیگر مصرف‌کنندگان گاز مانند ژاپن و کره هماهنگ کند تا در رقابت با یکدیگر قرار نگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز