خبرگزاری کار ایران

استرسی جدید برای ورزشکاران؛ عدم صدور ویزا!/ وعده وزارت ورزش به کجا رسید؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۷۴۷

اگر چه وزیر ورزش از رایزنی با وزارت خارجه برای حل مشکل ویزای ورزشکاران خبر دارد، اما تنها 4 روز بعد از صحبت‌های وزیر ورزش ویزای تکواندوکاران ایران صادر نشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ورزشکاران برای اعزام به مسابقات مختلف معمولاً‌ فقط باید دغدغه مسابقه و شرایط تمرینی را داشته باشند. با این حال، در ماه‌های اخیر خبری تکراری «عدم صدور ویزا»، استرس ورزشکاران رشته‌های مختلف را افزایش داده است. 

شاید این 3 کلمه خیلی راحت نوشته یا گفته شود اما برای ورزشکاری که ماه‌ها و سالها برای مسابقات مهم جنگیده به معنای هدررفت زحمات آنها است. در بعضی رشته‌ها مانند تکواندو ورزشکار باید دائما در مسابقات مختلف شرکت کند تا رنکینگ خود را از دست ندهد. بنابراین عدم صدور ویزا می‌تواند سرنوشت ورزشکاران حتی در مسابقات ساده تغییر بدهد.

 تا کنون رشته‌های دوومیدانی، کاراته، تنیس، بسکتبال، کشتی و اخیراً تکواندو در مسابقات مختلف با مشکل ویزا مواجه شدند. گاهی اوقات تاخیر و تعلل عمدی سفارتخانه‌های کشورهای مختلف و گاهی رد شدن درخواست عامل عدم صدور ویزاها نام برده شده است. با این حال گاهی اوقات هم عدم صدور ویزا برای کل لیست یا بعضی مسئولین فدراسیون‌ها باعث لغو سفر کل کاروان شده است. هر چند پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، مشکل را بهانه «کندی اینترنت» از سوی سفارتخانه‌ها اعلام کرده بود.

وزیر ورزش در آخرین نشست خبری خود( در 25 مهرماه سال جاری) پیرامون این موضوع اظهاراتی داشت و اعلام کرد این موضوع قرار است از ناحیه وزارت خارجه مورد پیگیری قرار بگیرد. اما چهار روز بعد از صحبت‌های وزیر ورزش خبر عدم صدور ویزای ملی پوشان تکواندو برای مسابقات گرند پری منچستر رسمی شد. 

با این شرایط باید دید همکاری وزارت ورزش و خارجه برای از بین بردن استرس جدید ورزشکاران چطور پیش می‌رود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز