خبرگزاری کار ایران

یانیس واروفاکیس:

اروپا شکست خود را تضمین کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۵۷۶

وزیر پیشین دارایی یونان تاکید کرد که سقوط اقتصادی اتحادیه اروپا عملا تضمین شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «یانیس واروفاکیس»، سیاستمدار و وزیر دارایی پیشین یونان گفت که فروپاشی اقتصادی اتحادیه اروپا از پیش مشخص شده است و در واقع اکنون می‌توان سقوط سریع صنعتی را در کشورهای این بلوک مشاهده کرد.

واروفاکیس در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا قادر به غلبه بر بحران کنونی انرژی خواهد بود، افزود: «شکست تضمین شده است».

وی در ادامه گفت:‌ «ما اکنون عملا شاهد کاهش سریع تولید در اروپا هستیم. شرکت‌های اروپایی ۱۰ برابر بیشتر از رقبای خود در ایالات متحده یا چین برای هزینه گاز می‌پردازند. تولید در حال حاضر متوقف شده است و به زودی شاهد کارخانه‌هایی خواهیم بود که به دنبال مکان‌های جدید در آمریکا یا کشورهای دیگر هستند».

واروفاکیس تاکید کرد که اتحادیه اروپا درگیر یک بحران عمیق است، اما این مشکل تا زمستان آینده قابل درک نخواهد بود.

وی افزود:‌ «مشکل اصلی اتحادیه اروپا این است که عملا اتحادی وجود ندارد. مثلا در موضوع پناهجویان یا مهاجران، هر کشوری به گونه‌ای متفاوت عمل می‌کند. درباره گاز نیز به همین شکل است که البته چنین مسائلی به طور ویژه در زمان بحران‌ها آشکار  می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز