خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی خبر داد؛

گذر از پیک تابستان با اجرای برنامه‌های آمادگی تولید در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۳۱۹

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: عامل اصلی در گذر موفق از پیک تابستان، اجرای صحیح برنامه های آمادگی تولید در این فصل بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی ابوالفضل موتابها با اشاره به گذر موفقیت آمیز از پیک تابستان 1401 گفت: فصل تابستان به دلیل افزایش تقاضای مصرف انرژی الکتریکی به ویژه در مصارف خانگی، از اهمیت بالایی در صنعت نیروگاهی برخوردار است. به همین دلیل پیش از آغاز تابستان امسال و از مهرماه سال گذشته، با تدوین برنامه های ویژه تعمیراتی، کارکنان نیروگاه تلاش زیادی داشتند تا با اجرای برنامه های تعمیرات واحدهای سیزده گانه، رفع اشکالات موجود و اجرای برنامه های پیشگیرانه، واحدهای این نیروگاه را در سطح بالای آمادگی قرار دهند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی افزود: با توجه به تغییرات آب و هوایی و گرمای زودهنگام  هوا و با هدف کسب آمادگی حداکثری در تابستان، مهم ترین فعالیت های مربوط به آمادگی واحدها برای تولید در این فصل را بلافاصله در پایان روزهای تعطیل عید نوروز، آغاز کردیم.

موتابها در ادامه بیان کرد: مهم ترین اقدام ما برای کسب آمادگی تولید در تابستان، شست و شوی دلتاهای برج های خنک کننده اصلی و برج های خنک کننده کمکی در واحدهای گازی بود که با این اقدام، میزان آمادگی تولید در نیروگاه افزایش یافت.

برگزاری سمینارهای آموزشی با محور بررسی حوادث نیروگاهی و تاثیر آن بر بهبود فرآیند بهره برداری، موضوع دیگری بود که مدیر نیروگاه شهید رجایی به آن پرداخت و گفت: بروز حوادث و شبه حوادث در فرآیند بهره برداری که منجر به محدودیت در تولید می شود، پدیده ای گریز ناپذیر است، از این روی تلاش ما بر آن است تا با بررسی علمی و فنی این موضوعات، علل وقوع حوادث را شناسایی کرده و نسبت به پیشگیری این حوادث در آینده اقدام کنیم و یا در صورت مواجهه با شرایط نامطلوب بتوانیم بهترین پاسخ و عملکرد را برای مقابله با آن داشته باشیم. از این روی، چند سالی است با برگزاری سمینارهای تخصصی با حضور کارکنان بهره برداری و تعمیرات، عوامل وقوع و راه های مقابله با حوادث، بررسی شده و دستورالعمل های متناسب با آن تهیه شده است، به طوری که اجرای مانورهای فنی، مبتنی بر این دستورالعمل ها موجب بهبود قابل توجه شاخص های تولید، به ویژه کاهش خروج های اضطراری واحدها در این نیروگاه شده است.

مدیر عامل نیروگاه، توجه و رسیدگی به وضعیت سیستم های خنک کاری در اتاق های کنترلی و تجهیزات حساس را از عوامل مهم در کمک به تداوم تولید واحدها دانست و بیان داشت: سیستم های کنترلی به دلیل نقش حساس آن ها در پایداری تولید واحدها، همواره مورد توجه کارکنان بهره برداری قرار دارد. در این میان، تجهیزات سرمایشی، به عنوان عامل مهم در پایداری وضعیت سیستم های کنترلی و تجهیزات حساس است که پیش از آغاز فصل تابستان، تمامی تجهیزات سرمایشی در اتاق های کنترلی و حساس، از سوی کارکنان بهره برداری، سرویس کاری شد؛ در مواردی هم که تجهیزات خنک کاری در معرض نور آفتاب بود، امکانات لازم برای پوشش عایقی آن در نظر گرفته شد که این اقدامات موجب بهبود عملکرد تجهیزات خنک کاری و در نتیجه، پایداری وضعیت اتاق های کنترلی و تجهیزات حساس شده است.

مدیر عامل نیروگاه در پایان با اشاره به تاثیر اقدامات ذکر شده برای کسب آمادگی تولید در تابستان گفت: اقدامات صورت گرفته برای آمادگی تابستان، با تلاش تمامی کارکنان به انجام رسید که این فعالیت ها علاوه بر دست یابی به اهداف تولید، موجب بهبود شاخص های مربوط به کاهش مصرف آب، کاهش مصرف داخلی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز