خبرگزاری کار ایران

ESPN: کی روش در ایران یک قهرمان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۱۷۶

رسانه آمریکایی به بررسی راه جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی ایران و بازگشت او به جمع یوزها برای جام جهانی قطر پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از ESPN، به نظر می‌رسد کی روش توسط قوانین مختلفی نوشته شده است. به این ترتیب می‌توان توضیح داد مربی‌ای که در یک دوره مقدماتی دو تیم را حذف می‌کند چگونه با یک تیم سوم در جام جهانی بازی می‌کند. کارلوس کی روش ابتدا به عنوان سرمربی کلمبیا و سپس مصر برای حضور در جام جهانی تلاش کرد. او در نهایت در جام جهانی قطر 2022 هدایت ایران را برعهده خواهد گرفت، همان تیمی که در برزیل 2014 و روسیه 2018 هدایت کرد.

او از بارانکیا شروع کرد، از اسکندریه عبور کرد و با توقفی کوتاه در تهران در دوحه فرود آمد. سناریوها به مثابه واقعیت‌های موازی برای چهارمین جام جهانی کی روش گرد هم آمدند. با این حال، این فوتبال است. دلیل قانع‌کننده‌تری برای توجیه آن ماجراجویی پر از دست‌انداز بین سال‌های 2020 و 2021، با پایان بهتر در سال 2022.

یک مربی خارجی

سرمربی پرتغالی در تمرینات خود به عنوان به دنبال متمایز کردن خود از دیگران بود. او از تعصبات خلاص شد تا مفاهیم دیگر را در آموزش بگنجاند. او آن‌ها را یکپارچه کرد، موقعیت‌های بازی را در تمرین شبیه سازی کرد، بازیکنانش را بهبود بخشید. اولین گام به سمت دوره بندی تاکتیکی؛ فداکاری بسیار او را به جایی رساند.

او مربی جوانان کشورش بود. او نسل قهرمان فیگو را به کاپیتانی ژائو پینتو در سال 1991 ساخت. او الکس فرگوسن را به عنوان دستیار در منچستر یونایتد همراهی کرد و آخرین فصل از "کهکشانی‌های" رئال مادرید را در فصل غیرقابل توجیهی هدایت کرد.

موضوع باشگاه مهم بود، اما نفوذ و دیده شدن او با تیم‌های ملی بیشتر شد. او از سال 2010 در سه جام جهانی متوالی مربیگری کرد. اکنون برای چهارمین جام جهانی خود آماده می‌شود.

امضا شده در پرتغال، به ایران خوش آمدید

در جام جهانی آفریقای جنوبی 2010 در مرحله یک هشتم نهایی به دلیل شکست 1-0 مقابل اسپانیا حذف شد. رسانه‌های پرتغالی او را سنگسار کردند. هواداران او را مقصر دانستند. ستاره برتر، کریستیانو رونالدو، وقتی در مورد دلایل حذف پرسیده شد، تنها با سه کلمه او را محکوم کرد: "از کارلوس بپرسید."

تعویض دنی برای هوگو آلمیدا در آن بازی به او برچسبی داد که خلاصی از آن برای او دشوار است. کی‌روش بین تعاریف «غیر جاه‌طلب»، «عمل‌گرا» یا آسیب‌رسان‌ترین مربی «تدافعی» قدم می‌زند.

از طرفی در ایران او یک قهرمان است. او در سال 2011 به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شد و جانشین افشین قطبی شد و از ابتدا به نوازندگی پرداخت. ایران بازیکنان، منابع و اشتیاق خوبی دارد. به این ترکیب، تجربه او برای راهیابی به جام جهانی برزیل به عنوان رهبر گروه A آسیا اضافه شد.

در جام جهانی، او از نظر تاکتیکی محدودیت‌ها را در برابر تیم‌های رقابتی‌تر پنهان کرد. او آرژانتین را با بازیکنان بزرگی در زمین خودش آزار داد؛ فقط یک گل غیرممکن از لیونل مسی. علاوه بر این یک امتیاز گرفت و با صبر و حوصله کار کرد. او آخرین مسابقه را ترک کرد، بدون برد و تنها یک تساوی مقابل نیجریه.

کار کی روش ایران را به عنوان یک قدرت آسیایی تثبیت کرد. در کنفدراسیون خود او را رقیبی می‌دانند که باید از او ترسید. او پس از برزیل، با برتری 2 بر صفر ازبکستان در تهران، دومین تیمی بود که وارد جام جهانی روسیه 2018 شد. آن‌ها با 22 امتیاز در گروه خود پیروز شدند و در 10 بازی بی وقفه شکست نخورده بودند.

ایران در جام جهانی گذشته واقعیتی متفاوت از چهار سال قبل نشان داد. او در گروه مشترک با اسپانیا، پرتغال و مراکش سوم شد. او چهار امتیاز به دست آورد. یک برد، یک مساوی، یک باخت. بازیکنان کی روش را روی نیمکت بزرگ کردند. او در جام ملت‌های آسیا 2019 ماند و احساس کرد که پس از شکست مقابل ژاپن در نیمه نهایی، این دیگر یک چرخه کامل شده است.

کلمبیا و مصر را حذف کرد

اعتبار او کلمبیا را مجذوب خود کرد. او در سخنرانی خود به عنوان سرمربی جدید گفت: "من با فروتنی اینجا هستم و تلاش خواهم کرد تا از میراثی که در سال‌های اخیر با آقای پکرمن ایجاد شده، مراقبت کنم."

شروع امیدوارکننده مسابقات مقدماتی در پیروزی 3-0 مقابل ونزوئلا، و به دنبال آن امتیاز نهایی در سانتیاگو در برابر شیلی، با بدترین نتایج در این مسابقات همراه شد: 0-3 مقابل اروگوئه و 6-1 در برابر اکوادور. کی‌روش به اندازه کافی برای خروج از نیمه راه عجله داشت.

مصر او را در سال 2021 نجات داد. او اولین بازی خود را با پیروزی 1-0 مقابل لیبی در اسکندریه انجام داد. کی روش تا مرحله پلی آف مقابل سنگال به خوبی ادامه داد. آن‌ها در بازی اول 1-0 پیروز شدند، در بازی برگشت 1-0 شکست خوردند و در ضربات پنالتی قطعی شد که 4-2 شکست خورده‌اند. او توضیح داد: "رویا تمام شد. ما تمام تلاش خود را کردیم، اما کافی نبود."

پاداش جام جهانی 2022

در نهایت کی روش در قطر خواهد بود. فوتبال او را به اینجا رساند. در 16 شهریور ایران آن را اعلام کرد و در 23 شهریور در تهران معرفی شد. "من احساس می‌کنم در خانه هستم. این بهترین احساسی است که می‌توانم داشته باشم." میراث او جایزه‌ای بود که دو سال قبل بدون موفقیت با دو تیم ملی دیگر به دنبالش بود.

او برخلاف زمان کار می‌کند. او تیمی را دریافت می‌کند که توسط مهدی طارمی، مهاجم پورتو که اولین بازی خود را در پیراهن ملی در سال 2015 انجام داد، هدایت می‌شود؛ فرماندهی شده با تجربه کاپیتان 32 ساله احسان حاج صفی و خونی جدید توسط اللهیار صیادمنش جوان 21 ساله.

انگلیس، ایالات متحده و ولز در گروه B منتظر او هستند. او در 21 نوامبر در ورزشگاه بین المللی خلیفه دوحه مقابل انگلیسی‌ها اولین بازی خود را انجام خواهد داد. ایران کتابچه راهنمای کامل آن را خریده است. ابتدا روی صفر زوم کنید، سپس می‌بینیم چه می‌شود. در فوتبال ساده باشید. اجازه ندهید چیزی تغییر کند. با این حال آن‌ها خوشحال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز