خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین:

پساب‌های صنعتی معضلی جدی در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۴۳۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین از معضل جدی و محوری آب، پسماند و پساب صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، میثم پیله فروش در چهاردهمین نشست سیاستگذاری معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری منطقه چهار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر تصریح کرد: در قزوین توسعه صنعتی داریم، ولی تدبیری برای پسماندهای صنعتی آن نداریم و این معضلی جدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به اینکه معضلات در این زمینه بسیارند افزود: کمبود نیروی کار ماهر معضل بعدی قزوین است،  نیروی کار ماهر بیکار نمی‌ماند و سیل نیروی کار از سایر استان‌ها در حال آمدن هستند با این حال جوان بی کاری که نمی‌تواند مهارت کسب کند و حاضر به انجام کار سخت نیست در استان بیکار مانده و تمام مشاغل سخت توسط مهاجران و تبعه‌ها انجام می‌گیرد.

پیله فروش ادامه داد: در قزوین تطبیق بین نیروی کار و نیاز وجود ندارد، یکی از تدابیر ما در این خصوص همکاری سازمان فنی حرفه‌ای و کمک دانشگاه آزاد و همچنین مراکز غیر انتفاعی صورت گرفته که این دو فضا را در اختیار کار آموزان قرار دهند و به مهارت بخشی به دانشجویان کمک کنند.

این مسئول ضمن بیان اینکه امروز مهارت آموزی در دانشگاه هست، ولی با تحولات بازار کار در فاصله است، گفت: از چالش‌های اصلی استان باید به سهم پایین ارزش تولیدات دانش‌بنیان در تولید ناخالص استان اشاره کرد و واحد‌های دانش بنیان در حل مسائل استان سهم پایینی دارند.

وی همچنین با بیان اینکه سهم صنایع قزوین در پژوهش برای رشد و توسعه خیلی کم است، اظهار کرد: آن‌ها حاضر به انجام این هزینه نیستند در حالی که پژوهش در سطح خصوصی همواره به خروجی می‌رسد، یکی دیگر از چالش‌های ما مواجهه منفعلانه با الگو‌های نوین کسب و کار است و این مسئله برای ما هزینه ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اعلام کرد: راهکار‌های موجود برای رفع چالش‌ها حمایت اهرمی در مسیر توسعه فناوری در کل کشور، جهت دهی کمک‌های مالی و مالیاتی در جهت ورود شرکت‌های دانش بنیان به چرخه تولید در کشور، مطالبه نوآوری، تعریف استاندارد‌های داخلی، شناسایی کالا‌های پر کاربرد کشور و ابلاغ ساخت در واحد‌های تولید داخلی راهکار‌های موجود ما برای رفع مسائل بوده هستند.

پیله فروش تاکید کرد: شهر‌های قزوین رشد و قزوین یک درصد از فضای کل کشور را دارد و یکی از 4 دشت حاصلخیز کشاورزی کشور در قزوین قرار دارد.

وی یادآور شد: صنایع دانش بنیان و صنایعی که زیر 3 درصد آلایندگی دارند می‌توانند در قزوین استقرار داشته و قزوین فرصت مناسب برای شرکت‌های پاک و دانش بنیان است.

وی همچنین با اشاره به پردیس فناوری در قزوین به عنوان آورده سفر رئیس جمهور به استان خاطرنشان کرد: پردیس فناوری 70 هکتار فضا دارد که 5  هکتار از آن در آبان ماه بهره برداری می‌شوند که به شرکت‌های آرندی و‌ های تک اختصاص داشته و فرصت بعدی صنایع تبدیلی هستند که GDP استان را به طور جدی در آینده تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز