خبرگزاری کار ایران

سبزی خشک آش رشته صرفه جویی در زمان پخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۶۲۵

پخت برخی غذاهای ایرانی و آماده سازی لوازم و ادوات آن بسیار زمانبر و دشوار است، آش رشته یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانی هاست که وجود سبزی خشک می تواند در سرعت بیشتری به پخت آن بدهد

روشهای مختلفی برای خشک کردن سبزیجات وجود دارد، روش خشک کردن صنعتی سبزیجات :توسط دستگاه های مخصوص خشک کن انجام می گیرد سبزی های تازه را توسط دستگاهای مخصوص شسته وتمیز میکنند سپس در دستگاه های مخصوص خشک کن قرار می دهند تا کاملا خشک شود.

روش خشک کردن سبزیجات خانگی دور از نور آفتاب و در سایه: اگر سبزیجات زیر نور آفتاب قرار بگیرند رنگشان به سرعت تغییر می کندبهترین زیر انداز برای خشک کردن سبزی ها پارچه های نازک نخی هستند به شرط آنکه سبزی‌ها  را هر چند ساعت یکبار روی آن زیر زیرو کنیم، توجه داشته باشید که پهن کردن زیرانداز های پلاستیکی برای خشک کردن سبزیجات مناسب نیست زیرا مانع تبادل هوا میشود وبعد از چند ساعت سبزیجات حالت گندیدگی پیدا می‌کند. بعد از خشک کردن کامل سبزیجات آنها را درون ظرف سربسته شیشه ای ریخته و در آن را محکم ببندید و در محیط خشک و تاریک و خنک قرار دهید. مدت زمان نگهداری سبزی خشک به میزان خشک شدن آنها بستگی دارد .وقتی سبزیجات در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند رنگ آنها تغییر کرده و مقداری از ویتامین‌های Aو C از دست می‌دهند اگر سبزی خشک خوب نگهداری شود ماندگاری آن به یک سال هم می رسد. در این راستا سایت شرکت بزرگ آراد برندینگ با وجود مقاله های بسیار زیاد راهنمای خوبی برای شما مشتریان عزیز خواهد بود.

 

قیمت سبزی خشک

در ایران به دلیل وجود انواع اقلیم ها و تنوع زیاد آب و هوایی انواع گیاهان و سبزی ها به خوبی رشد می کند.در فصل هایی که آب و هوا برای رشد گیاهان مناسب است و سرعت رشد گیاهان زیاد است، سبزی های تازه بسیار ارزان است و بسیاری از کشاورزان تمایل به فروش سبزی های تازه ندارند آن ها سبزی های خود را خشک می کنند و در زمان مناسب به فروش می رسانند.خرید سبزی خشک به صورت عمده از کشاورزان بسیار به صرفه و مناسب است. هر چه سبزی خشک تازه تر باشد، دارای عطر و بوی قوی تر و رنگ بهتر می باشد.بسیاری از خانم های خانه دار انواع سبزی های خشک مانند: شوید خشک، شنبلیله، نعنا، پونه، ترخون و انواع سبزی خشک های ترکیبی مانند: سبزی خشک قورمه، دلمه، کوکو، آش، پلو و… را به صورت فله خریداری می کنند.سپس در منزل در بسته بندی های کوچک به فروش می رسانند و از این راه درآمدی کسب می کنند که می توانند با آن بخشی از نیازهای خانواده ی خود را تامین کنند.در روستاها مردم بیشتر سعی می کنند از سبزی های تازه در غذاهای خود استفاده کنند اما در شهرها زنان بیشتر شاغل هستند و فرصت کافی برای تهیه، پاک کردن، شستن و خرد کردن سبزی ندارند.

سبزی خشک آش رشته صرفه جویی در زمان پخت

آنها ترجیح می دهند از سبزی خشک آماده در غذاهای خود استفاده کنند که نیاز به زحمت زیادی ندارد ولی در قیمت سبزی خشک و قیمت تمام شده موثر است. هر چند سبزی تازه خواص بیشتری دارد اما آن ها ترجیح می دهند از سبزی خشک استفاده کنند.

 

 

سبزی خشک آش رشته

هر یک از سبزی های خشک مورد استفاده در آش رشته خواص زیادی دارد که در اینجا به بررسی برخی خواص سبزی های خشک موجود در آش رشته می پردازیم.

سبزی خشک آش رشته صرفه جویی در زمان پخت

تره خشک،بهبود عملکرد سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تولید کلاژن و ترمیم بافت ها، تقویت دندان ها و استخوان.جعفری خشک: درمان اسهال، ضد التهاب، جلوگیری از ریزش مو، منظم شدن قاعدگی، درمان سرفه های آلرژیک و ضد سرطان.گشنیز خشک: کاهش التهاب پوست، درمان اسهال، تنظیم فشار خون، جلوگیری از کم خونی و کنترل دیابت.اسفناج خشک: ضد آفتاب، روشن کننده ی پوست، درمان جوش صورت، پاکسازی کبد و رشد مو.اما اینها تنها بخش کوچکی از خواص سبزی خشک آش رشته و قورمه سبزی می باشد.سبزی های خشک دارای خواص زیادی می باشد که در اینجا تنها چند نمونه از این خواص ذکر شده.سبزی خشک دارای تنوع زیادی است.استفاده از انواع سبزی خشک شده برای سلامتی و پیشگیری و درمان بیماری های مختلف بسیار پرکاربرد هستند. ممکن است برخی انواع دیگری از این سبزی را نیز به این ترکیب اضافه یا از آن کم کنند.اما نعنا داغ جز جدایی ناپذیر آش رشته می باشد.این سبزی پر خاصیت عطر و طعم آش را کامل کرده و به خواص و زیبایی غذا می افزاید.برای استفاده از نعنا داغ روی آش باید نعناع تازه را شسته و خشک کرده سپس آن را به صورت پودر در بیاورند البته می توانند پودر آماده ی نعنا را از مراکز معتبر تهیه کنند که تمیز و بدون خاک باشد.سپس آن را در مقدار کمی روغن حدود چند ثانیه تفت داده و برای تزئین آش یا هر غذای دیگری از آن استفاده کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز