خبرگزاری کار ایران

قاضی سراج در جمع خبرنگاران خبر داد؛ / تکرار /

اعلام نتیجه پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۵۸

دادنامه این پرونده ۱۳۶۰ برگ بود و ده‌ها تریلیون جزای مالی و برگشت وجوه دولتی حکم پرونده سه هزار میلیاردی است که در مرحله اجرا است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور از اعلام نتیجه پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر سراج در حاشیه مراسم چهلمین روز بزرگداشت مرحوم عسگراولادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی به سرانجامی نمی رسد، اظهار داشت: این پرونده در حال بررسی است و به زودی نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به حجم وسیع پرونده سه هزار میلیاردی گفت: دادنامه این پرونده ۱۳۶۰ برگ بود و ده‌ها تریلیون جزای مالی و برگشت وجوه دولتی حکم پرونده سه هزار میلیاردی است که در مرحله اجرا است. ۵۳ وکیل در این پرونده کار می‌کردند که تنها در یک مورد با یک وکیل که هنوز حجم پرونده مشخص نبود قراردادی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان منعقد کرده بودند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: در این پرونده از عقد مشارکت مدنی به منظور پوشش تنزیل اعتبارات اسنادی ریالی استفاده شده است در حالی که قواعد و مقررات مربوط به عقد مشارکت مدنی رعایت نگردیده است. تنزیل اعتبارات اسنادی به طور مشخص جز هیچیک از عقود اسلامی تعریف نشده است و استناد به تنزیل اعتبارات اسنادی ارزی بر اساس رویه بین المللی توجیهی برای این اقدام قانونی ندارد.

وی ادامه داد: مبنای وقوع جرائم مذکور در این پرونده «گشایش اعتبار اسنادی ریالی» است. در سال ۱۳۸۰ بانک مرکزی بخشنامه‌ای را برای صدور و اعتبار اسنادی ریالی صادر و به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد، لکن هیچگونه آئین نامه و یا دستور العمل اجرایی جامع و مدونی درباره «نحوه صدور اعتبار اسنادی، سقف‌های مجاز برای بخش‌های مختلف اقتصادی، ابزارهای کنترلی برای صدور اعتبار اسنادی و مقررات مربوط، سازوکار و مکانیزم تنزیل این گونه اسناد قبل از سر رسید، نرخ و شرایط تنزیل اعتبار اسنادی و…» وضع و ابلاغ نکرد و حتی مبادرت به آموزش کارکنان مرتبط در شبکه بانکی کشور ننمود، لذا هر یک از بانک‌های کشور بنا به سلیقه و دیدگاه خود عمل می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز