خبرگزاری کار ایران

در بازدید خبرنگاران از پروژه پست ضیابر عنوان شد:

پست 63/20 کیلوولت ضیابر در دهه فجر 1401 به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۴۵۳

جمعی از خبرنگاران رسانه های جمعی استان گیلان، از پروژه در حال احداث پست 63.20 کیلوولت ضیابر بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد افتخاری، مدیر مجری طرح پست های معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای گیلان در جریان بازدید خبرنگاران از این پست، گفت: با آغاز مطالعات اولیه پروژه احداث پست 63/20 کیلوولت ضیابر در سال 99 ، عملیات اجرایی پست در خردادماه سال 1400  شروع شد.

وی افزود: به علت شرایط خاص استان گیلان، قیمت بالای زمین، کشاورزی بودن زمین ها و ...، انتخاب زمین در استان بسیار سخت و دشوار می باشد. علاوه بر این شرایط ده گانه انتخاب زمین برای احداث پست، محدودیت های خاص و بسیاری را در انتخاب زمین ایجاد می کند.

افتخاری گفت: پست 63/20 کیلوولت ضیابر با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی، با ظرفیت30 مگاولت آمپر با هدف تامین برق مطمئن و پایدار واحدهای صنعتی واقع در شهر ضیابر، مناطق شهری و نواحی اطراف آن، در صورت تامین به موقع نقدینگی در اواخر سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد.

وی با برشمردن جزئیات فنی پست، افزود: این پست در فاز اول دارای دو دستگاه ترانسفورماتور به صورت بانک با مجموع قدرت 30 مگاولت آمپر (15*2 مگاولت آمپر) در سطح ولتاژ 63 کیلوولت و یک فیدر ورودی 20 کیلوولت و 4 فیدر خروجی 20 کیلوولت است.

مدیر مجری طرح پست ها گفت: در فاز بعدی و در صورت نیاز منطقه، قابلیت افزایش  تا 100 مگاولت آمپر برای این پست در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این پروژه بر اساس ابتکار شرکت در راستای شناسایی، امکان‌سنجی و ارائه الگو به ‌منظور جابجایی تجهیزات در جهت بهره‌وری اقتصادی اجرا شده است و ترانس های این پست از موجودی انبار شرکت می باشد.

افتخاری گفت: مشاور پروژه شرکت مهندسین مشاور آریا نیروی جم و پیمانکار پروژه شرکت روشن گستر توس بوده و سیستم کنترلی این پست از نوع کانونشنال است.

جمعی از خبرنگاران ضمن بازدید میدانی از مراحل اجرایی پست، از نزدیک با جزئیات روند پیشرفت پست آشنا شدند.

بازدید میدانی خبرنگاران طی برنامه ریزی انجام شده با گروه های مختلف رسانه ای در طول سال ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز