خبرگزاری کار ایران

شهرداری تبریز وعده داد ؛

اختصاص پنج هکتار زمین برای اجرای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۹۳۷

جانشین معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز گفت: پنج هکتار زمین به صورت محصور برای اجرای طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تبریز اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، یوسف قوام در جلسه برنامه ریزی و تصمیم گیری در خصوص سگ های بدون صاحب تبریز افزود: در این زمین تمامی امکانات مورد نیاز مانند آب، برق و گاز برای نگهداری این حیوانات مهیا شده است.

وی با بیان اینکه سیاست های کلی کشوری در زمان های پیشین در خصوص سگ‌های بدون صاحب هزینه های زیادی دربر داشت، اظهار کرد: هدف از این سیاست ها دورسازی سگ ها از محدوده شهرها بود که نتیجه موفقیت آمیزی حاصل نشد، بنابراین در زمان کنونی سعی می شود این مشکلرا به صورت ریشه‌ای حل شود.

جانشین معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز گفت: در سه فراخوانی که در خصوص عقیم سازی سگ های بلاصاحب صادر شده بود، هیچ کس شرکت نکرد، ولی با تمهیدات اتخاذ شده، فردی در این راستا اعلام آمادگی کرده است.

قوام، ادامه داد: تمامی وظایف شهرداری های مناطق دهگانه در این زمینه مشخص شده است تا با انجام وظایف خود از اول اسفند طرح ساماندهی سگ های بلاصاحب عملیاتی شود و سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز نیز ناظر این طرح است تا در مراحل اجرای آن مانع از بروز هرگونه مشکلی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز نیز در این جلسه گفت: در خصوص سگ های بدون صاحب تبریز به برنامه ریزی و تصمیم گیری نهایی رسیدیم و این تصمیمات از اول اسفند عملی می شود.

یونس فاتح، افزود: در خصوص ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تبریز نهادهای مختلفی مانند اداره کل دامپزشکی استان، دانشگاه‌ها و ادارات ذیربط اعلام آمادگی و حمایت کرده اند.

وی اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز نیز این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده و با توجه به دستورات قضایی و حمایت‌ها و حساسیت های افکار عمومی در این مورد باید از هرگونه اقدامات و تصمیم های احساسی در این زمینه خودداری شود.

فاتح، ادامه داد: این سازمان به عنوان وظیفه برای حل این مشکل پشتیبان شهرداری های مناطق و معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز بوده و تمامی امکانات خود را در این حوزه به کار می گیرد.

سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست می گویند که تعداد سگ‌های بی صاحب در تبریز که هر از چندگاهی با ایجاد مشکل برای شهروندان، سوژه رسانه ها می شوند، حدود چهار هزار قلاده تخمین زده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز