خبرگزاری کار ایران

معاون ورزش بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران خبر داد:

مسابقات پارالمپیاد بانوان تهرانی برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۲۲۷

مرجان میرزایی معاون ورزش بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران از برگزاری رقابت های ویژه بانوان معلول و جانباز شهر تهران در 15 رشته مختلف ورزشی خبر داد.

به گزارش ایلنا، میرزایی با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: رسالت سازمان ورزش، توسعه ورزش شهروندی در میان اقشار مختلف است و معلولین و جانبازان شهر تهران نیز از جمله گروه‌های هدف هستند که باید متناسب با شرایط جسمی این قشر مورد توجه قرار بگیرند.

معاون ورزش بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران به رشته های یاد شده اشاره کرد و افزود: برگزاری رقابت های تیراندازی باسلاح، شطرنج، بهکاپ، ویلچررانی، گلبال، دارت، ایردارت، تنیس روی میز، لیگ داژبال دختران کار، رقابت های ورزشی کوتاه قامتان بلند همت، رقابت های ورزشی ناشنوایان، مینی پارالمپیاد (با حضور دانش آموزان مدرسه استثنایی کوشا)، بوچیا، شنا و رقابت های ورزشی فرشتگان زمینی( ویژه سندورم داون و اوتیسم)، در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این مسابقات از 18 مهرماه جاری و همزمان با آغاز هفته پارالمپیک در مناطق 22 گانه شهر تهران استارت می خورد و تا 12 آذر ماه سال جاری؛ همزمان با روز جهانی معلولین به پایان خواهد رسید.

به گفته وی، معلولین جسمی و حرکتی، معلولین هوش میانه(ذهنی)،کم بینایان و نابینایان، کم شنوایان وناشنوایان، اوتیسم، سندورم داون، کوتاه قامتان، کودکان کار و بهزیستی و ... می توانند در این المپیاد با یکدیگر به رقابت بپردازند.

معاون ورزش بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: این رقابت ها به میزبانی مناطق 2، 4، 6، 11، 12، 13، 14، 15، 16 و 20 برگزار می شود و علاوه بر آن، در مناطق 22 گانه نیز تقدیر و تجلیل از بانوان ورزشکار و قهرمان معلول، برپایی کارگاه های آموزشی به صلاحدید مدیران ورزش بانوان و رقابت‌های ورزشی درون منطقه ای؛ با توجه به ظرفیت ها ی هر منطقه اجرا می شود.

میرازیی در بخش دیگری از اظهارات خود به لزوم فرهنگسازی در راستای توسعه ورزش شهروندی و بهره‌مندی از تبعات نیکوی اجتماعی و اقتصادی مترتب بر آن سخن گفت و افزود: بدون تردید، ورزش یکی از مهم ترین ابزارهای دستیابی به توسعه پایدار، ایجاد وفاق ملی و تحکیم پیوند های اجتماعی و هویت ملی و محله ای است. در این میان، بانوان به عنوان محورهای خانواده، نقش موثری در نهادینه کردن ورزش در این نهاد کوچک اما مهم اجتماعی دارند لذا می توان از این قشر به عنوان سفیران فرهنگی یاد کردو با استفاده از چنین ظرفیتی، نشاط، سلامت و شادابی را به خانواده های ایرانی هدیه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز