خبرگزاری کار ایران

معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران مطرح کرد:

کشف استعدادهای ورزشی از دل محلات پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۲۶۱

حیدر سلیمانی برگزاری جام "قهرمان شهر" در پایتخت را فرصتی مغتنم برای کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی برشمرد و از رایزنی با فدراسیون های مختلف در این باره خبر داد.

به گزارش ایلنا، معاون ورزش آقایان این سازمان با اشاره به روند برگزاری مسابقات قهرمان شهر در پایتخت، اظهار داشت: بر اساس رایزنی با فدراسیون‌های مختلف، مربیان و استعدادیاب‌های فدراسیون‌ها می‌توانند در مرحله نهایی مسابقات حاضر باشند تا استعدادهای ناب نهفته در دل محلات را شناسایی کنند. این موضوع طی نامه ای به فدراسیون ها اطلاع رسانی شده و در مرحله نهایی(که رقابت ها بین مناطق 22 گانه برگزار می شود) به طور رسمی دعوت می شوند. البته این همکاری هم اکنون نیز به طور غیررسمی آغاز شده و مربیان تیم های ملی در رشته های بسکتبال و والیبال در جریان برخی رقابت های محلات حاضر شده‌اند.

به گفته سلیمانی، این رقابت ها با رویکرد محله محوری در 3 رشته تیمی والیبال، بسکتبال و فوتبال گل کوچک و 5 رشته انفرادی بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، کشتی و دو ومیدانی برنامه ریزی و از دهم تیرماه با برگزاری مسابقات در رشته‌های تیمی در سطح محلات مناطق 22 گانه به طور رسمی آغازشده است؛ به طوری که تا کنون حدود 28 هزار نفر در این 3 رشته با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.

وی در ادامه با بیان این که" رقابت ها در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می شود" تصریح کرد: استقبال از مسابقات در رده سنی زیر 18 سال، چشمگیر است و ما هم این موضوع را پیش بینی کرده بودیم به همین دلیل برگزاری رقابت های تیمی را در تابستان قرار دادیم تا دانش آموزان در جریان برگزاری مسابقات، از نحوه شرکت در رقابت های دیگر نیز مطلع شوند و از مهر ماه به بعد که مسابقات انفرادی آغاز می شود، ما همچنان این جامعه هدف را داشته باشیم زیرا هر فرد می‌تواند در یک رشته تیمی و یک رشته انفرادی حاضر باشد و محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران، در ادامه به ارائه آماری در خصوص رقابت های یادشده پرداخت و گفت: در رشته بسکتبال، در رده سنی زیر 18 سال 3390 نفر در قالب 565 تیم و در رده سنی بالای 18 سال2232 نفر در قالب 372 تیم با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند. در رشته والیبال در رده سنی زیر 18 سال3766 نفر در قالب 538 تیم و در رده سنی بالای 18 سال2786 نفر در ترکیب 398 تیم به مصاف هم رفته‌اند و در رشته فوتبال در رده سنی زیر18سال 12هزار و 348 نفر در قالب 1764 تیم و 3437 نفر در قالب 491 تیم مسابقه داده‌اند.

سلیمانی در پایان خاطر نشان ساخت: در مجموع می‌توان گفت جام قهرمان شهر تا کنون 27 هزار و 959 نفر را در قالب 4هزار و 128 تیم به عرصه رقابت ها وارد کرده است و البته پیش بینی می کنیم تا پایان تابستان، تعداد شرکت کنندگان به حدود 85 هزار نفر برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز